Skip to main content

UG COMMUNITY TRIP 2007 ~ *Melaka* ~ :P

Salam...

Adoihhhh.. penatnya.. hahahaha... ekceli semalam aku baru balik dr amik angin dan berjalan2 kat Melaka.. Syukur, akhirnya berakhir jua aktiviti ni.. dah lama rancang.. thx to afiq and the gang.. kami geng2 final sem student really appreciate apa yg hampa buat utk raikan kami... hehe.. lenkali nak wat gathering UG pon, leh wat kat luaq skali skala kan.. x la kat upten je.. hehe..

Tp, ada gak la yg x best.. dlm dok pesan bepuluh2 kali, ada gak yg x paham bahasa.. ada gak dok merendek laki pompuan.. adoih.. sedara dan sedari.. org len pon ade gak yg kapel2 gi trip ni, tp derang sme hormat tujuan dan org len dlm trip nih.. x de la plak nak merendek cam korang.. ape la.. lenkali x mo ajak dah korang.. nak buat lebih2 lenkali jalan sendiri2 la.. ni kalo jadi pape kang x pasal je jenuh nak menjawap.. seb baik malam tuh aku tidoq.. kalo aku la yg ade time derang report tu.. nahas la korang... Haih.. aku tinggalkan kisah sepasang merpati itu.. biarlah mereka.. tuhan nampak apa mereka lakukan.. kami dah larang dgn keras.. jika mereka x mau ikut, lantak la.. kalo jadi apa2, senang je, kami bawak pi JAIM.....

Bai de wei (btw), meh aku citer sket cemana perjalanan kami.. cam zaman skolah dulu la.. kalo pas pi lawatan mana2, cikgu soh tulis laporan kan.. hehee.. ni kira laporan pas lawatan la ni.. kami pergi pada ptg 19 Januari 2007, lebih kurang kol 4.. perjalanan kami diiringi cuaca x menentu.. hujan sat, x hujan sat.. sepanjang perjalanan, kami x dak berenti mana2 kecuali kat senawang.. tu pon sat ja.. ingat nak smayang asar, skali x dak plak tempat.. terpaksa meneruskan perjalanan smp ke destinasi, Pantai Kamunting, Pengkalan Balak, Melaka... Hehe.. jalan yg kami pi tu, lalu mcm2 tempat.. nama semua agak pelik contoh cam Melekek dan Lanjut Manis.. ape yg lanjut, ape yg manis pon x tau.. tp tu nama tempat la.. hehe.. betapa unik negara Malaysia ni...

Pantai dia agak sederhana panjang.. aku agak dalm 1 KM lebih kot.. airnya ok.. deruan bayu pon sepoi2 je.. huhu.. kedatangan kami, 9 buah keter dan seramai 48 org kesemuanya disambut dgn senyuman kanak2 kecil di tepi jalan, pakcik2 dan sorg awek nek moto yg manis rupanya.. bertudung plak tu.. (adeh.. nak melencong citer plak.. wakaka..).. kami sampai pon dekat2 kui 6.30 dah.. matahari nak tebenam.. scene lawa.. tanpa berlengah, selepas je solat Asar, kami pon wat la sket bacaan doa akhir thn... pehtu aku ngan seluaq tiga suku pon berlari2 berkejaran (cewah) bersama rakan2 di tepi pantai.. walaweh.. lama dah x men pantai ni.. hehe.. best betui laaa.. hehee.. lps tu kami pon rehat2.. masuk chalet, baca doa awal tahun mengikut siaran tv, pastu solat Maghrib + yasin dan Isyak...

Hahaa.. malam menjelma.. apa lagi, time makan la.. hehe.. team2 yg bakaq ayam pon dah ready.. hehe... dunka pulak tiba ngan bekalan nasi lemak yg ditempah.. aduih.. sedap plak nasi lemak itu.. dikenakan ayam bakaq yg berperisa black pepper dan marinate itu.. waduh.. bleh tahan lumayan dong makan malam itu.. syukur.. hehe.. pastu, aktiviti kami adalah relek2 smbl menikmati bayu laut selat melaka diwaktu malam.. aku, paan, radin, shahril, pendi dan ibal.. satu geng kami pi lepak atas konkret piling tepi pantai tu.. sambil masing2 mengenang kembali citer zaman mula2 masuk uniten.. aduh.. sayunya time tu.. (lagu latar belakang : vitamin c - graduation.. wakakaka...).. pastu pi lepak ngan org len plak... ade sesi unggun api smbl nuar citer2 pasal hantu kat uniten ngn skolah lama dia.. hehe..

Agak lewat selepas tu, dah lepas ice breaking la, citer hantu la.. aku ngan angah, manja, ibal dan paan men sepak2 bola.. wakakaka.. kui 12 tgh malam.. men bola tepi pantai.. gila ka hapa..huhu.. aih.. dah x dak gheja tu.. huhu~ saja men sepak2.. malam bukan nmpk sgt.. lampu kalimantang yg menerangi pondok utama pon x cukup terang.. hehe.. nmpk la sket2.. ditambah ngan lagu2 slow zaman rock kapak.. adoi.. cam pelik je.. haha.. di satu sudut, ada kelompok besar main bola tampaq.. sampai pecah sebijik bola.. ganaih betui.. huhu.. geget ka pa bola plastik tu.. hhee.. ada plak yg len dok lepak2 men uno, saidina dan sebagainya.. dan ada plak yg dok testing suara.. menyanyi sambil men gitar.. hehe.. pokoknya, masing2 ada aktiviti utk dilakukan mlm tu...

Lagi lewat.. dlm kui 12.30 camtu, ada yg dah masuk tidoq.. x kurang ada yg maseh dok men lagi.. aku amik keputusan ntuk lepak2 smbl habeskan sisa2 ayam yg ada.. huhu.. pastu, lepak sket, sembang2 ngan member dan aku nmpk ada org lepak2 atas pantai sambil baring dan mengadap langit.. aku pon tiru la.. cambest je.. hehe.. Masya Allah.. lawa sungguh langit.. byk gila bintang2.. terdetik keinsafan ttg kekuasaan Ilahi.. ya Allah.. huhuu.. x terbayang ngan kata2.. pastu tiba2 leh pi tringat kat sapa2 tah.. adeh laa.. (lagu latarbelakang : man bai - kau ilhamku).. "beribu bintang di langit kini mengilang... bla bla.." wakakaka... damai suasana.. baring2 sat dlm stgh jam.. pastu dah ngantuk sgt, aku bangkit pi tidoq chalet laa.. satgi x pasai ja tetidoq kt situ sapa nak angkat.. mau hanyut tgh laut plak kalo ayaq pasang.. hehee..

Hari kedua.. uyeh.. bangun pagi dgn segar.. lalala.. pas subuh, aku trus pi tepi laut.. bunyi deruan ombak seakan memanggil2 aku ke sana.. bukan apa.. tingat zaman kecik2 laa.. kt kampung aku dulu camtu la keadaan.. pagi2 leh dengaq ombak kalo ayaq pasang pagi.. pastu nampak nelayan ke laut, pasang pukat... sebijik cam aku kecik2... la ni kg aku dah x dak dah camtu.. sejak Jelutong Expressway dibina, habeh kampung org melayu.. tanah2 yg ditambak tu plak bleh dibuat kondo 20-30 tingkat.. ee gerammmmmm.. dah la bg mati suasana kampung.. (satgi aku crita ni, lain plak plak jadinya...).. err.. bek to de stori.... haha.. pastu aku disusuli pendi.. pastu emma.. pastu syed.. kami pon memerhati suasana selat melaka itu sewaktu fajar menyinsing dan meninggi...

Tiba2, nuar menyertai kami.. wahahhaa... dia dah turun laut~! wakakak.. then syed plak.. pastu aku apa lg.. ajak pendi, salin seluaq dan.. kebushh~! turun laut.. wakakak.. gila x hengat masa turun laut.. keluaq abeh perangai pelik2.. sbb dah lama x turun.. dlm 7 thn ada kot.. hehehehehe.... apa lagi... mcm2 aksi2 yg x sesuai utk tontonan umum sudah berlaku.. wakaka.. hepi gila2.. tp kami beringat la jugak.. x dak la sampai lupa teruih keselamatan.. hahaha... x leh nak cerita kat sini.. x cukup kalo nak cerita, cukup la kalo aku kata behaviour kami cam budak2 umoq 10-12 thn mandi laut.. paham2 la camna.. wakaka.. tambahan plak cam aku yg x reti berenang ni... lagi la.. pastu, kami disertai radin, paan, ombak, grim dan lelain lewat sket pagi itu untuk mandi laut di selat melaka yg sibuk itu~ hehehe...

Hari meninggi, tgh hari menjelma.. hahaha.. aku dah siap mandi pakai baju dah.. dah tiba masa utk check out dan jalan2 kota melaka plak.. huhu.. so pastu, kami mengucapkan selamat tinggal kpd Muara Bidara Resort itu.. hehe.. best.. mcm2 kenangan ada.. kami menuju ke bandar Melaka.. skali lagi, cuaca x menentu.. hujan sat, x hujan sat.. hehehe.. harapan kami biarlah hujan yg mengiringi ialah hujan rahmat.. hehe.. kete kami jalan dulu dr derang sbb nak hanto Ibal balik umah dier.. hehe... baru aku tau, rupe2nye mak Ibal ni teacher radin mase kat Terendak.. hahaha... 5 tahun din kate teacher tu ajar dier.. mesti kenal gile laa.. hehe...

pastu kami makan di subaidah, di mitc ayer keroh pastu terus ke Bandar Hilir.. haha.. sini kami melawat runtuhan A Famosa dan kawasan sekeliling.. pastu terus gerak gi Mahkota Parade.. kat situ, ade la men game arcade sket dan men bowling.. at that time, mmg dah penat dah.. x leh nak ceria2 dah.. jauh bejalan.. ekekeke... tp x pa, main aje stakat mana bleh.. hehe.. 105 jatuhan pin.. jadilaa.. aku Noobs dlm bowling...

Ekceli, malam tu patutnya ada aktiviti lagi.. makan2 pastu aku tgk dalam gambo derang pegi Melaka Mall.. tp aku x dpt join la sbb radin kene balik awal.. mak dier dah call.. so kami gerak pulang ke Uniten dlm kul 7 camtu.. singgah di Seremban untuk solat Maghrib & Isyak serta makan malam... kami sampai uniten dlm kul 10 camtu.. hehe.. masa dalam keta tu, mcm2 citer la keluaq.. hehehe.. yg best skali sesi bersama dr shahril.. wakakakakaka... best best.. lenkali leh wat sesi camtu lg.. (kwn2.. what happened there, stays there.. forever.. hehe.. ).. tp dgr citer lenkali kene bawak prof assoc. dr nazri nazlan.. hehehe :P.. dan maybe leh bawak dean, Jep.. ekekekekekeeee... jgn marah kekawan.. aku melawak aje... kah kah kah...

adoih.. lama betui menaip laporan ni.. so, aku nak akhiri ngan sket gambaq.. hehee..



Kereta yg membawa kami ke sana...


Pemandangan laut yg menyambut kedatangan kami...





Radin dan Shahril berlari berkejaran...


kami dah sampai...


geng sebilik..huhu~



Ekeke.. mandi laut sepam~


A Famosa~


Ngan awek Protugis.. huhu~


"Kami.." - Gaya ala2 Tendou Souji.. x semua peserta ada dlm gambaq ni..



Ehehe.. stakat ni je mampu upload.. gambaq semua ada 1000 keping lebih.. mentang2 masing2 pakai digital.. gambaq ni smua credit to all UG members yg amik gambaq ni kay.. hehe... stakat ni aje ye..

Wassalam... :)

PS : Kenangan terindah.. lepas ni kita wat pas grad plak.. time dah keje k...

Comments

Popular posts from this blog

Sollu 'ala Rasulillah habibil Mustofa..... Maulidur Rasul S.A.W

Assalamualaikum... Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala alihi, wasohbihi wabarik 'alaih.. 12 Rabi'ul Awwal Tahun Gajah, lahirlah penghulu kita Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W.... Kita sebagai ummat beliau seharusnya mencuba untuk mencontohi akhlak dan budi pekerti beliau sebanyak mana yang kita mampu..... Hari ini 12 Rabi'ul Awwal 1433 Hijrah, kita memperingati hari kelahiran beliau sebagai bukti kita kasih dan cintakan beliau.... Dan untuk mencapai maksud kecintaan itu, kita hidupkanlah sunnah Rasulullah S.A.W sebanyak mana termampu dan yang boleh kita lakukan... Berselawatlah kepada  beliau, mudah-mudahan urusan kita dipermudahkan dunia dan akhirat... The Chosen One In a time of darkness and greed It is your light that we need You came to teach us how to live Muhammad Ya Rasool Allah You were so caring and kind Your soul was full of light You are the best of mankind Muhammad Khaira Khalqillah Sallu ‘ala Rasulillah, Hab

Lagu nie... hehee...

Salam... Minggu lepaih aku tgk citer apa tah nama dia kat tv1 tu.... alaa.. yg citer Minang tu... Nun disana cintaku kot tajuk dia.. (amboi tajuk..huhu..) hehee... menarik jugak cerita ni sbb depa cakap bahasa Minang... seb baik ada subtitle, paham la jugak kan... yg aku suka sket kt cerita ni adalah lagu tema dia.. hehe.. cam best saja dengaq walau aku x tau makna dia yg tersurat dan tersirat camtu... nih aku jumpa kat tenet lagu dia.. ada lirik asai dan transliterasi ke bahasa Melayu, tapi aku still x dpt tangkap makna tersirat dia... hehee.. meh kita dengaq sepam lagu ni... Mudiak Arau (Edited pada 1 Disember 2009 -- Link yang lama dah rosak.. hehe..) Anak urang sabuak andaleh yo mamak oi singgah ka rumah Si sutan mudo.. si sutan mudo Singgah ka rumah.. hai si sutan mudo.. si sutan mudo Bia habih hai bialah tandeh yo kanduang oi Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Indak dapek hai musim manyiang, ya tuan hai.. Musi

Setanggi Syurga..

Salam... Huhu..sebenaqnya dah lama nak post lagu nih...tp dok tangguh sbb ada problem ngan internet connection..dah terlajak sampai mlm minggu nih, meh aku cerita sket la kot.. Td kami pi main futsal..lawan ngan geng indon (geng mustapa)..huhu dan dgn bangganya, kami kalah..kekalahan tu 50 % mesti sbb aku...sbb time aku jd goal keeper tu la byk yg masuk..btw, x kisah sgt la..sbb tujuan kami ialah bersukan dan mengeluaqkan peluh..menyahut seruan kerajaan ntuk bersukan...suasana perlawanan berlangsung dgn penuh harmoni tanpa insiden yg x dingini..huhuhu... Dan mcm biasa, dah masuk minggu kedua nih, dah ada dah assignment...plg berat setakat ni ialah SE...kena buat summary drpd 3 artikel...huehuheue....nak kena baca byk dan paham baru bleh wat...so sok akan bermula la kot...dan yg lelain tu semua nak kena baca sebelum start plak klas isnin ni.. Ok, berbalik ke tujuan asal posting ni....Setanggi Syurga...masa memula dengaq, ingatkan 100% lagu cintan cintun...tp bila dah tgk lirik dia dan m