Skip to main content

Semester Baru & Terakhir..

Salam...

Heheeee... dah start dah sem baru... sem baru yg maybe sem akhir aku di uniten nih.. hahaha.. kelas dah start dah seminggu yg lepas.. so la ni tgh dok panas2kan enjin nak stadi laa.. bak kata org, nak kena cari momentum stadi+rajin+usaha.. mggu lepas still lg mood cuti dll... so mggu lepas mmg slow sket la.. ngan mcm2 masalah len yg mendatang.. isk.. masalah ni asyik jd pendatang je.. bila nak jadi pemergi? hehehe...

Ok, aku start ngan citer penginapan.. basically, aku still duduk bilik dan umah yg sama.. dah jatuh hati ngan bilik aku neh.. dan aku dpt 3 org housemate baru.. sme dah final sem.. just like me.. hahaha.. rumah org2 tua la leh katakan.. dan depa semua org engine, aku je bdk IT.. len plak sem lepas, dimana 2 bdk IT dan sorg bdk engine je dlm umah tu.. hehe.. derang sme baik2 blaka stakat ni... no prob.. dan umah aku agak meriah sbb ade je member2 derang dtg berkunjung.. Alhamdulillah, ade gak derang bwk tv ngan peti ais, so sama cam sem lepas jep bwk.. leh la aku menumpang skaki.. hehehe.. hidup tumpang!

Aku amik 3 subjek sem ni, dan aku meneruskan final year projek aku yg masuk fasa 2 sem ni.. huuuu... subjek yg aku amik ialah advanced database, IS Auditing dan Strategic Planning for IS.. tough gak subjek2 ni.. byk membaca dan perlukan pemahaman yg lebih.. dan sem ni plak, aku kena realisasikan projek 1 yg berperanan sbg planning ntuk projek 2 nih.. hehe.. mmg agak susah dan tough la sem ni... like always, aku hanya bermohon dan berserah kpd Allah S.W.T supaya diberi hidayah dan petunjuk serta aku sentiasa bertawakkal kepada-Nya...

So, x ade ape lg yg aku buat sem ni.. i mean, the activities.. sbbnyer? fulus x masuk lagi maa.. dgr citer masuk 27 hb ni... tp Wallahualam la... sbb aku nyer slip exam pon x hantar lg kat YTN.. dan ayahnda aku pon baru je kirim slip tu guna pos.. so, aku rase maybe aku akan dpt lmbt lg kot.. nak buek camno, sabo je la.. nak kene catuan makanan hari2.. tp bagus gak catuan camni.. kurang2 leh ringankan sket spare tyre aku nih.. huhu~ bila lagi kan.. time2 ni la nak amik peluang.. sesuai dgn tempat, keadaan dan masa... hehehe...

Forum pon dah on, server IRC sme dah on... so ok la sme.. tp sem ni byk member2 dah x de.. ade yg dah abes, ade yg dok luar, ade yg pindah U lain.. mcm2 la dok ada... nak buat camna, ni la lumrah.. adakala kita bertemu ngan member2, kita happy dan adakala terpaksa berjauhan dan ni akan buat kita rasa sedih... then kdg2 kita suka kerja kita menjadi dan kdg2 naik angin @ bebai bila gheja x jadi2... ni la org kata warna2 kehidupan... baru la idup ada byk warna.. kalo kita pandang warna yg sama ja tiap masa, x ke boring nnt... hehe.. so kita kena accept la this all thing, but sometimes, it is really hard to accept sesuatu yg mcm ni... tabah je la...

Planning for this sem.. ermm... nak habeskan projek dgn jayanya.. then nak kasi naik CGPA.. after that nak bagi grad kalo buleh thn 2007 tu jugak.. x larat dah nak extend lagi... lagi satu planning ialah ngan budak2 forum.. nnt bile dah masuk loan ape sme, derang cadang nak wat la rombongan gi mlake.. makan ikan bakor.. hehe.. cam best plak dengaq.. aku pon x penah lagi smp melaka... alang2 ni kan, aku ingat nak join.. tp bergantung pada keadaan la jugak... there are other things that need to be consider.. soal budget, pembahagian masa dan lain2.. kalo jadi, it will be a 2 days 1 night nyer trip.. gi Jumaat petang, balik Sabtu ptg gak.. perjalanan plak x amik masa lama.. dlm 2 jam aje dah bleh sampai.. hehe.. mmg best kalo jadi pegi nanti...

Well, smp sini je.. ade kelas kang kul 4.. nak gi siap2..

Wassalam...

P/S: Hehehe... sok meeting ICIAS..abeh la.. ketaq smacam... lol...owh.. lg satu HB2U.. :P

Comments

Popular posts from this blog

Sollu 'ala Rasulillah habibil Mustofa..... Maulidur Rasul S.A.W

Assalamualaikum... Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala alihi, wasohbihi wabarik 'alaih.. 12 Rabi'ul Awwal Tahun Gajah, lahirlah penghulu kita Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W.... Kita sebagai ummat beliau seharusnya mencuba untuk mencontohi akhlak dan budi pekerti beliau sebanyak mana yang kita mampu..... Hari ini 12 Rabi'ul Awwal 1433 Hijrah, kita memperingati hari kelahiran beliau sebagai bukti kita kasih dan cintakan beliau.... Dan untuk mencapai maksud kecintaan itu, kita hidupkanlah sunnah Rasulullah S.A.W sebanyak mana termampu dan yang boleh kita lakukan... Berselawatlah kepada  beliau, mudah-mudahan urusan kita dipermudahkan dunia dan akhirat... The Chosen One In a time of darkness and greed It is your light that we need You came to teach us how to live Muhammad Ya Rasool Allah You were so caring and kind Your soul was full of light You are the best of mankind Muhammad Khaira Khalqillah Sallu ‘ala Rasulillah, Hab

Lagu nie... hehee...

Salam... Minggu lepaih aku tgk citer apa tah nama dia kat tv1 tu.... alaa.. yg citer Minang tu... Nun disana cintaku kot tajuk dia.. (amboi tajuk..huhu..) hehee... menarik jugak cerita ni sbb depa cakap bahasa Minang... seb baik ada subtitle, paham la jugak kan... yg aku suka sket kt cerita ni adalah lagu tema dia.. hehe.. cam best saja dengaq walau aku x tau makna dia yg tersurat dan tersirat camtu... nih aku jumpa kat tenet lagu dia.. ada lirik asai dan transliterasi ke bahasa Melayu, tapi aku still x dpt tangkap makna tersirat dia... hehee.. meh kita dengaq sepam lagu ni... Mudiak Arau (Edited pada 1 Disember 2009 -- Link yang lama dah rosak.. hehe..) Anak urang sabuak andaleh yo mamak oi singgah ka rumah Si sutan mudo.. si sutan mudo Singgah ka rumah.. hai si sutan mudo.. si sutan mudo Bia habih hai bialah tandeh yo kanduang oi Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Indak dapek hai musim manyiang, ya tuan hai.. Musi

Asal Bangsa Melayu?

Salam... Semalam, kita telah dikhabarkan bahawa istilah Bahasa Malaysia akan digunakan bagi menggantikan Bahasa Melayu... Alasan yang diberikan oleh kabinet kerajaan Malaysia ialah untuk menguatmantapkan (hahaha.. istilah baru ke nih? sori aku mereka-reka sket.. lol) hubungan antara kaum dan integrasi antara rakyat berbilang kaum. Kalau tak silap aku la kan, dulu isu ni pernah panas dengan bantahan dari beberapa pihak yg risau akan bahasa Melayu ini akan hilang identitinya. Ada berpendapat Bahasa Melayu perlu dibiarkan seperti mana yang dituturkan dan bukan dibakukan tanpa usul periksa hingga menjadi pelik perkataan-perkataan itu. Kadangkala, sebutan Melayu itu hilang Melayu nya bila ia ditutur tanpa intonasi dan lenggok yg mencerminkan bahasa melayu... ini terjadi bila ia ditutur dgn cara yang 'dull', straight, plain dan tiada jiwa di dalamnya... Bahasa Melayu ditutur dgn lenggok Cina dan India.. dimana lagi Melayunya? Oleh itu agak tepat jugaklah langkah kerajaan menggantikan