Skip to main content

3 minggu pertama.....

Salam... razz

Huhu, rasa2nya lama dah aku x jenguk blog ni... muahahaha... dekat2 sebulan ada kot.. hehehe... urm... mai aku cita sket perkembangan aku.. lols..

Stakat ni, Alhamdulillah, aku x berkembang2 sgt.. maintain camtu la jugak... wakakaka Jiggle_jiggle__dance_.gif walau kat rumah ni dugaan makanan yg sedap2 itu selalu menggugat keimanan, tp syukur, x dak kejadian yg x diingini berlaku.. muahaha.. erm, sbenaqnya, aku dah dekat 3 mggu ada kat Kulim ni.. hehe.. puaih rasa jumpak mak ngan pak aku masa mula2 balik tu.. sbb time tu dah dekat 3 bulan x balik, mau x puaih bila jumpak.. wahahaha... aku balik Khamis, tp Jumaat tu aku mai balik ngan bapak aku ntuk amik barang.. masa perjalanan nak pi tu, semua ok.. hehe.. kali ni kami dah x sesat pusing jalan jauh, teruih straight federal highway.. kalo tidak , selalu terlepaih jalan, pi ikut jalan shah alam.. jauh gila pusing.. ngahaha..

Sampai2 ja uniten, menda first aku buat adalah pi pos moto balik kulim... lols... so, merempit la aku smbl pak aku follow pu hantaq kat pos laju bb. bangi.. hehehe... mahai plak dia amik, RM165.. tp yg sempoinya, esok tu moto aku dah sampai kulim.. so mmg laju la.. berbalik ke bangi, pastu, aku pon ajak la pak aku smayang jumaat masjid putrajaya.. hehe.. al-maklum la, pak aku teringin nak pi sana, so alang2 tu aku ajak skali la... huhu.. bagaikan tuah pak aku, hari tu kami berkesempatan utk bersalam dgn Yang Di-Pertuan Agong, Sultan Mizan Zainal Abidin (Daulat Tuanku).. semua ni x dijangka akan berlaku What_the_hell_.gif.. huhu.. tp gembiranya aku.. dpt gak salam ngan Duli Tuanku... hehe... pastu kami pon balik uniten nak angkut barang.. dah siap semua, aku pon berangkat pulang..banana.gif

Namun, kami diuji di tgh jalan... dgn muatan penuh dlm keta iswara aeroback 1.3 pak aku tuh, aku yg memandu kereta tu tiba2 tersentak bila tayar blakang tiba2 pancit.. adus.. kat mana tah tempat tu.. ermm... lg 10 KM dr Slim River kot... adoi la.. terpaksa menunggu PLUS Ronda mai.. walaopon ada tayar spare tp amat palat jadinyer sbb x leh bukak tayar.. spanar yg default tuh x cukup kuat nak bukak nat.. hampeh.. mau x mau kena call PLUS jugak... masa depa mai mula2 pon x leh bukak.. adoiiii... x kan nak kena tow plak.. tp seb baik last2 skali leh bukak.. rupanya kena guna yg power punya.. kena sambung ngan batang paip.. haih.. tp Alhamdulillah, pas dpt tukaq tu, kami meneruskan perjalanan.. mau x mau, lebih kurang 2 jam gak tersadai situ... nak wat camna, PLUS tu pon sebenaqnya tgh tunda gheta lain, so depa x leh nak laju mai kat kami... terpaksa la kami nunggu...zombie_noes.gif

Hehehe.. smp situ ja cerita aku balik.. huhu.. pastu hari sabtu keesokan hari tu, aku telah dipaksa rela oleh mak aku soh pi karnival cari gheja di politeknik sultanah bahiyah (kulim)... wahahah.. x dan2 mak aku nih.. sbb da kena paksa, aku pon pi la jugak, ajak mijie ikot skali.. waaa.. ramai tp aku tgk peluang2 ntuk IT x byk sgt.. kalo engine banyak... tp aku ada la jugak amik borang2 tu.. isi2, then pass resume... disebabkan depa mau gambaq, terpaksa la aku hantaq borang2 tu keesokan harinya sbb baru dok pi buat gambaq.. muahahaha...bigsmile.gif

Rasa2nya tu ja la kot yg aku dok pi cari gheja.. selebihnya dlm masa 3 minggu ni aku dok siapkan projek aku nih... haih.. makin lama buat, makin x puaih hati... ada ja menda2 baru nak ditambah, benda2 lama diragui.. benda2 yg rasa x perlu... adeh.. berbelah bahagi, bertolak tambah, darab, faktorial semua ada.. huhuhu...The_last_cowtail__shakefist_.gif pendek kata, apa yg buat mcm semua x kena.. tah la sbb apa... tp, apa pon, aku buat la jugak.. tarikh presentation pon dah kluaq, aku kena 9 MAY 2007.... lebih kurang smggu lg la kot.. mmg tension.. hati berdebar2.. dah la tu, thesis ntuk bab last skali, development pon x buat lg.. dgn perubahan2 kat bab2 terdahulu.. huhu.. sempatkah aku? aku nak grad.. x mau extend2 lagi.. doa2kan la aku berjaya siap dan x dak prob bila present lg... shame.gif

Haaa.. rasanya dah lama x post lagu kan, nih aku post lagu... saja jaa... layan tp jgn smp lalai ok!



Samsons - Bukan Diriku

setelah kupahami
ku bukan yang terbaik
yang ada di hatimu

tak dapat kusangsikan
ternyata dirinyalah
yang mengerti kamu
bukanlah diriku

kini maafkanlah aku
bila ku menjadi bisu
kepada dirimu

bukan santunku terbungkam
hanya hatiku berbatas
tuk mengerti kamu
maafkanlah aku

walau kumasih mencintaimu
kuharus meninggalkanmu
kuharus melupakanmu
meski hatiku menyayangimu
nurani membutuhkanmu
kuharus merelakanmu

dan hanyalah dirimu
yang mampu memahamiku
yang dapat mengerti aku

ternyata dirinyalah
yang sanggup menyanjungmu
yang lama menyentuhmu
bukanlah diriku




Hehehe... lagu ni aku terlayan plak sbb pagi2 hotfm suka pasang.. abeh tu aritu tertengok plak rusdi ramli nyanyi lagu ni masa dia pi kat hotfm.. muahahaha... fafau senget..winking-razz_.gif

Ok la, stakat ni saja dulu.. jgn lupa, doakan aku berjaya 9 hb May ni dan smp bila2 nooo... ermm.. ni je la... thx all..

Wassalam...

ps : tiada istilah jemu dalam kamus hatiku... <- (too good to be true... is it? or.. can it be true? only God knows...)

Comments

Popular posts from this blog

Sollu 'ala Rasulillah habibil Mustofa..... Maulidur Rasul S.A.W

Assalamualaikum... Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala alihi, wasohbihi wabarik 'alaih.. 12 Rabi'ul Awwal Tahun Gajah, lahirlah penghulu kita Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W.... Kita sebagai ummat beliau seharusnya mencuba untuk mencontohi akhlak dan budi pekerti beliau sebanyak mana yang kita mampu..... Hari ini 12 Rabi'ul Awwal 1433 Hijrah, kita memperingati hari kelahiran beliau sebagai bukti kita kasih dan cintakan beliau.... Dan untuk mencapai maksud kecintaan itu, kita hidupkanlah sunnah Rasulullah S.A.W sebanyak mana termampu dan yang boleh kita lakukan... Berselawatlah kepada  beliau, mudah-mudahan urusan kita dipermudahkan dunia dan akhirat... The Chosen One In a time of darkness and greed It is your light that we need You came to teach us how to live Muhammad Ya Rasool Allah You were so caring and kind Your soul was full of light You are the best of mankind Muhammad Khaira Khalqillah Sallu ‘ala Rasulillah, Hab

Lagu nie... hehee...

Salam... Minggu lepaih aku tgk citer apa tah nama dia kat tv1 tu.... alaa.. yg citer Minang tu... Nun disana cintaku kot tajuk dia.. (amboi tajuk..huhu..) hehee... menarik jugak cerita ni sbb depa cakap bahasa Minang... seb baik ada subtitle, paham la jugak kan... yg aku suka sket kt cerita ni adalah lagu tema dia.. hehe.. cam best saja dengaq walau aku x tau makna dia yg tersurat dan tersirat camtu... nih aku jumpa kat tenet lagu dia.. ada lirik asai dan transliterasi ke bahasa Melayu, tapi aku still x dpt tangkap makna tersirat dia... hehee.. meh kita dengaq sepam lagu ni... Mudiak Arau (Edited pada 1 Disember 2009 -- Link yang lama dah rosak.. hehe..) Anak urang sabuak andaleh yo mamak oi singgah ka rumah Si sutan mudo.. si sutan mudo Singgah ka rumah.. hai si sutan mudo.. si sutan mudo Bia habih hai bialah tandeh yo kanduang oi Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Indak dapek hai musim manyiang, ya tuan hai.. Musi

Setanggi Syurga..

Salam... Huhu..sebenaqnya dah lama nak post lagu nih...tp dok tangguh sbb ada problem ngan internet connection..dah terlajak sampai mlm minggu nih, meh aku cerita sket la kot.. Td kami pi main futsal..lawan ngan geng indon (geng mustapa)..huhu dan dgn bangganya, kami kalah..kekalahan tu 50 % mesti sbb aku...sbb time aku jd goal keeper tu la byk yg masuk..btw, x kisah sgt la..sbb tujuan kami ialah bersukan dan mengeluaqkan peluh..menyahut seruan kerajaan ntuk bersukan...suasana perlawanan berlangsung dgn penuh harmoni tanpa insiden yg x dingini..huhuhu... Dan mcm biasa, dah masuk minggu kedua nih, dah ada dah assignment...plg berat setakat ni ialah SE...kena buat summary drpd 3 artikel...huehuheue....nak kena baca byk dan paham baru bleh wat...so sok akan bermula la kot...dan yg lelain tu semua nak kena baca sebelum start plak klas isnin ni.. Ok, berbalik ke tujuan asal posting ni....Setanggi Syurga...masa memula dengaq, ingatkan 100% lagu cintan cintun...tp bila dah tgk lirik dia dan m