Skip to main content

Tora datang lagi...

Salam...

Muahahaha... genap sbulan dr post terakhir aku.. hikhikhik... lama btoi la aku x update noo~ x pa x pa... maybe x dak org baca pon blog ni.. ngehehe~

Apa pon, tanggungjawab terhadap blog ini mesti diteruskan.. aku rasa sbb aku lama x menulis kat blog ni sbb aku byk menumpukan masa aku ntuk study~(wakakakakakakakakakaka) selain aktiviti online aku skang ni lebih tertumpu kat intranet je ngan keje2 penambahbaikan forum, lepak2 irc, lepak2 men cs dsb..

Juga tidak dilupakan, sem ni aku amek projek 1.. so paham2 laa.. nak masuk satu2 phase tu, byk la gheja nak kena wat.. kalo ikut jadual aku, la ni time aku wat literature review.. huhuhu~ so leh kate mase ni aku agak melepak2 lagi.. dan sesungguhnya tindakan seperti ini amat berbahaya dan bleh memakan diri.. oleh itu, sila jgn cuba aksi berbahaya sebegini...

Sebenaqnya, dlm masa sbulan aku x tulis blog ni, byk gak la aktviti2 yg berlaku.. wakaka.. antaranya ialah aku telah jatuh c.. eh eh.. antaranya ialah Cendekiawan LAN Tournament. Ape itu? ni ekceli satu tournament ntuk para penguni kelompok kediaman cendekiawan dan amanah, dimana ia adalah anjuran dr PPKC (Persatuan Penghuni Kelompok Cendekiawan ). Sebanyak 2 jenis game dipertandingkan.. ape lagi kalo bukan Dota dan jugak CS 1.6.. keheheheh.. maka aku pon memasukkan diri utk bertanding, dibawah team en gimok, bersama2 comrade2 ku yg lain spt pendi, jep dan jugak manja. Nama team gerak panntas kami ialah : HG << ape tu HG? hoooo~! hehe.. jgn salah anggap, HG stands for Hati Ganas hooo~ ehehe~ Dan setelah 2 perlawanan berlangsung, kami agak ketinggalan.. game pertama kami berjaya mengheret lwn hingga ke set penentuan.. namun kami kalah jua dgn margin yg tipis.. 3-2.. setelah itu, kami kalah stret game pada perlawanan kedua menentang team 3ger.. hebat syiall derang~ kami kene 2-0.. perlawanan terakhir kami di peringkat liga ialah hari khamis nih.. huhu~

Eheheeh.. then pastuh, aku ade gak terlibat sbg head of mission ntuk jawatankuasa bertindak pembaikpulihan line internet kelompok cendekiawan (ni nama nih aku reka khas ntuk blog nih.. wahahaha) under PPKC.Segalanya bermula pada meeting biasa pada ari rabu.. ade sorg ahli bangkitkan soal penggunaan torrent dlm kampus menyebabkan internet menjadi slow.. dia nak sapa guna torrent dlm LAN teros di ban.. dan presiden plak time tu pi gempaq nak report kmc, pehtu block LAN port... mana tahan beb aku dengaq.. sbb sbg antara penyokong utama torrent dihidupkan kat LAN ni adalah aku.. so aku mintak la supaya di tanya KMC dulu sblm wat apa2 keputusan.. bincang punya bincang, satu jawatankuasa ad hoc dgn misi yg terhad ditubuhkan, yakni ntuk mendapatkan nasihat dan penjelasan KMC mengenai kejadian tenet putus2 dan slow banget.. hasilnya? adela hasilnya.. tp aku x leh xpose kt sini.. sbb ia hanya ntuk kegunaan dlm kampus jaa.. tp apa yg aku bleh bgtau, torrent terpaksa dihentikan dan aku amatla sedeyh~ owh owh~

Pada hari yg sama aku gi KMC tuh, aku ade lg satu aktiviti sbnrnye.. hehehe.. ni smua paan la ni.. ajak aku pi KLCC.. dia kata ada demo Windows Vista.. aku pon apa lagi, dengaq best jaa.. dah la naik tingkat 29.. huhu.. sapa nak lepaih peluang ni.. aku pon ikut ja laa.. kami rempit pi KLCC.. ngehehehe.. sampai2 baru paan cakap, sebenaqnya demo tu gabung skali ngan Gathering forum sifoo.com .. adoi laaaaaa... awat x cakap awai2.. dah la aku bukan sifoorian.. kalo habaq awai2, aku register la siap2.. x dak la segan sgt.. tag nama aku pon skema ja... nama btui.. kalo x bleh la aku boh nama tokapi.. isk isk.. pala btui paan ni.. tp walao cemanapon, tq la paan bwk aku pi.. kao x mana merasa naik tingkat 29 klcc..

gath tu dibuat kat office microsoft.. huhu.. tgk org dr atas nmpk cam semut ja.. waakakaka~ suasana ofis microsoft? amat unik.. byk sofa2 ntuk lepak2.. tp ni kat auditorium dia laa.. dpt byk gak input mengenai windows vista.. heheh.. apa yg best, dpt gak la jumpak sorg ahli sifoorian yg jugak ahli motivasi, Tengku Asmadi (motivasi alihan pelajar) kalo x silap la kan.. jugak aku dpt kenai sapa itu petrakhus3d (klip darcul zain tu kot kalo x silap) ngan jugak kerismelayu (maybe org yg sama dlm KMU? hehehe). Wakaka.. layan siot hari tuh.. dpt bincang2 tukaq pendapat.. dlm masa bincang2 tu, kami sempat la sembang ngan sorg brader dr telekom ni.. dia gheja bhg mgmt, tp minat kat IT.. leh tahan gak pengetahuan dia.. dia kata nak explore IT sebaik mungkin.. pehtu, ade gak sorg lagi member perbincangan tuh, teknisien IT.. byk gheja dia kena wat.. pehtu, ade sorg akak ni.. multimedia designer.. keje wat game... hoho.. hebat... tp kami ketaq gak bila akak tu kata.. "boring la keja lama2 bidang nih" adoi laaaaa.... akak tu yg keje wat game pon boring.. kami ni tah la camna nanti.. tp dlm hati aku ada gak terlintas nak kata "apa lagi kak, dah boring kawen je la.. mesti x boring.. hehe" tapi x pulak aku kata.. huhuhu~ aku renyih, paan pon renyih, abg telekom tu renyih, brader teknisien tu renyih, akak tu pon renyih.. mau x renyih, masing2 dah pekena pizza hut ngan coke.. free.. ekekeke~

Hohoho.. dan event terbaru aku lalui, dan baru ja abeh beberapa ari lepas ialah Cendekiawan Cup.. huhuhu~~~~~~ pertandingan bola sepak membabitkan lapan pasukan dr kelompok cendekiawan dan amanah.. hehehe.. spt biasa, aku x melepaskan peluang untuk menyertai dibawah team pimpinan en ayus, presiden PPKC dan jugak kapten kami, en nayon aka nass serta en owen atau nama sbnrnye, en zaid. Ahli2 lain team kami yg bermain pada hari tersebut ialah manja, kay, muis, hamdan, ming, harun, shukri, yasser dan abg yusri yg ensem ngan spek diikat kebelakang hari itu.. ngehehe.. tp.. agak sedih.. kami kekalahan.. isk isk... game first, kami kalah 5-2.. seken game, kami kalah 2-0 ( ni plg x patot kalah.. tp camna tah kalah.. ).. dan game ketiga la paling mencabar.. kami start perlawanan ngan 9 org lawan opponent 11 org.. sbbnya? ahli2 yg lain kena pi masjid sbb ada program lain.. apa la ustaz nih.. haih.. pehtu ada gak yg injured belah pagi, truih ptg x leh main... dan game ketiga ni, kami berjaya merapatkan kedudukan 3-2.. cuba bygkan kalo kami main cukup org.. hehe.. apa pon, mmg out of luck... aku rasa la sbb nama team kami MYTEAM kot... x gune punya nama.. ni nayon la ni... nk sgt pakai nama team bdk itam tuh.. kan dah kalah.. huahuahuahau (lepak nayon, aku mlawak ja.. ekeke)

Hehehee.. ujung minggu ni ada lg satu aktiviti.. Karnival Mahasiswa Uniten 2006.. kehehehe.. 2 hari beb, uniten akan penuh ngan aktiviti2 spt polo air, epxlorehunt,paintball, frisbees, sukan rakyat dan lain2 lagi aktiviti2 yang masyuk dan mengancam abes.. selain drpd tu, ada gak booth2 pameran yg akan dibukak untuk jual brg2 dan jugak bagi info2 yg berguna.. hehehehe.. aku? mula2 aku nak masuk paintball.. dah lama dah ngidam nak main.. tp apa kan daya.. bayaran dia mahai sgt.. satu team rm 150, kalo 5 org share, sorg rm 30 la kan.. adus.. aku dah over budget plak.. sbb aritu gi beli DVD-RW ngan mende2 alah yg lain.. kalo x, dah lame aku join paintball.. dan sbb tu aku kensel paintball dan masuk sukan rakyat.. muahahahaha~ game2 sukaneka masa skolah2 rendah dulu.. hikhikhik... ni bayaq pon murah.. rm 1 ja sorang.. 10 org satu team.. wakakakakak...mmg best sukan rakyat ni.. ntuk sukan rakyat aku masuk geng amir (bantal_pelok), skali ngan pendi, miqdad dan lelain geng2 miqdad.. hoho~~.. idop sukan rakyat.. hehehehe~ bukan apa.. aku pikiaq2 balik, paintball ni bila time gheja bleh main lagi.. tp sukan rakyat cam lari dlm guni ni smua, dah gheja nanti susah sket la kan nak main ni smua.. biaq lah jadi satu kenangan indah kat uniten ni, main sukan rakyat sblm aku grad kira2 thn depan (insya Allah)...

Harap2, sabtu ahad ni aku akan hepi2.. ekeke ari sabtu masuk sukan rakyat, ahad plak pi bg sokongan member aku men paintball... tringat plak hari kantin kat skolah dulu2.. mcm2 aktiviti.. hehehe.. tahniah la barisan kepimpinan mpp yg berjaya menghidupkan kembali aktiviti Karnival Mahasiswa nih.. bukan apa.. kalo x dull ja kampus kita nih... ni at least, smua org bleh turut serta.. dr apa yg aku tgk kali ni, penyertaan akan banyak dan gempak.. x tau sbb apa.. kalo dulu2 jarang la org nak turut serta tp kali ni lain... cayalah.. baru rasa sama ja cam kt ipta... kalo ada akiviti gempak2 blaka.. hehehe~~ idop mpp.. ekeke... tp mpp jgn lupa pasnih, isu2 student spt yuran naik, internet, keselamatan, bla bla.. tu smua, sila amik perhatian secukupnya.. sekadar hiburan dan aktiviti, x cukup ntuk puaskan hati para student.. ingat tu.. hehehe :P

okayh laa kan.. byk plak menulih kalo lama x update ni.. hurm hurmm pasni x tau bila plak nak update.. papa pon, sayonara daisuki no hito ( apa maksud? aku x tau.. ).. jumpa lagi.. matta ja ne~~

Wassalam..

Errk.... kenapakah begitu...

Comments

Popular posts from this blog

Sollu 'ala Rasulillah habibil Mustofa..... Maulidur Rasul S.A.W

Assalamualaikum... Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala alihi, wasohbihi wabarik 'alaih.. 12 Rabi'ul Awwal Tahun Gajah, lahirlah penghulu kita Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W.... Kita sebagai ummat beliau seharusnya mencuba untuk mencontohi akhlak dan budi pekerti beliau sebanyak mana yang kita mampu..... Hari ini 12 Rabi'ul Awwal 1433 Hijrah, kita memperingati hari kelahiran beliau sebagai bukti kita kasih dan cintakan beliau.... Dan untuk mencapai maksud kecintaan itu, kita hidupkanlah sunnah Rasulullah S.A.W sebanyak mana termampu dan yang boleh kita lakukan... Berselawatlah kepada  beliau, mudah-mudahan urusan kita dipermudahkan dunia dan akhirat... The Chosen One In a time of darkness and greed It is your light that we need You came to teach us how to live Muhammad Ya Rasool Allah You were so caring and kind Your soul was full of light You are the best of mankind Muhammad Khaira Khalqillah Sallu ‘ala Rasulillah, Hab

Lagu nie... hehee...

Salam... Minggu lepaih aku tgk citer apa tah nama dia kat tv1 tu.... alaa.. yg citer Minang tu... Nun disana cintaku kot tajuk dia.. (amboi tajuk..huhu..) hehee... menarik jugak cerita ni sbb depa cakap bahasa Minang... seb baik ada subtitle, paham la jugak kan... yg aku suka sket kt cerita ni adalah lagu tema dia.. hehe.. cam best saja dengaq walau aku x tau makna dia yg tersurat dan tersirat camtu... nih aku jumpa kat tenet lagu dia.. ada lirik asai dan transliterasi ke bahasa Melayu, tapi aku still x dpt tangkap makna tersirat dia... hehee.. meh kita dengaq sepam lagu ni... Mudiak Arau (Edited pada 1 Disember 2009 -- Link yang lama dah rosak.. hehe..) Anak urang sabuak andaleh yo mamak oi singgah ka rumah Si sutan mudo.. si sutan mudo Singgah ka rumah.. hai si sutan mudo.. si sutan mudo Bia habih hai bialah tandeh yo kanduang oi Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Indak dapek hai musim manyiang, ya tuan hai.. Musi

Asal Bangsa Melayu?

Salam... Semalam, kita telah dikhabarkan bahawa istilah Bahasa Malaysia akan digunakan bagi menggantikan Bahasa Melayu... Alasan yang diberikan oleh kabinet kerajaan Malaysia ialah untuk menguatmantapkan (hahaha.. istilah baru ke nih? sori aku mereka-reka sket.. lol) hubungan antara kaum dan integrasi antara rakyat berbilang kaum. Kalau tak silap aku la kan, dulu isu ni pernah panas dengan bantahan dari beberapa pihak yg risau akan bahasa Melayu ini akan hilang identitinya. Ada berpendapat Bahasa Melayu perlu dibiarkan seperti mana yang dituturkan dan bukan dibakukan tanpa usul periksa hingga menjadi pelik perkataan-perkataan itu. Kadangkala, sebutan Melayu itu hilang Melayu nya bila ia ditutur tanpa intonasi dan lenggok yg mencerminkan bahasa melayu... ini terjadi bila ia ditutur dgn cara yang 'dull', straight, plain dan tiada jiwa di dalamnya... Bahasa Melayu ditutur dgn lenggok Cina dan India.. dimana lagi Melayunya? Oleh itu agak tepat jugaklah langkah kerajaan menggantikan