Skip to main content

Palestin : Harapan Baru Untuk Gaza?

Assalamualaikum,

Yahudi memerintah dunia melalui proksi

Saya percaya, rata-rata anda telah membaca akhbar harian Utusan Malaysia 14 Januari 2009. "Bush ikut telunjuk saya" - Inilah pengakuan pemimpin penempatan haram Israel, Ehud "Laknatullah" Olmert. Menurut laporan tersebut, Amerika Syarikat sebenarnya akan mengundi untuk mengatakan "Ya" untuk gencatan senjata di Gaza pada resolusi PBB tersebut, tetapi kemudiannya hanya mengambil tindakan berkecuali. Jelas dan nyata, Amerika Syarikat rupanya bukanlah "tuan" tetapi ia adalah "anjing" kepada Israel. Bush memang selayaknya dibaling kasut kerana tindakannya yang mengubah pengundian di saat-saat akhir membuktikan dan menzahirkan kebodohan dan tarafnya yang rendah, lebih rendah dari hamba, kuli dan barua. Inilah dia, Amerika Syarikat, barua keganasan rejim haram Israel.

Ini sekaligus membuktikan bahawa, apa yang pernah dikatakan Tun Dr Mahathir Mohamad satu ketika dahulu adalah benar dan nyata. Yahudi telah berjaya menguasai dunia melalui proksi mereka sendiri. Kata Tun dalam ucapannya

"But today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them"

Dengan pendedahan oleh Olmert ini sendiri, maka dunia, terutama sekali negara-negara Arab harus kembali sedar, bahawasanya mereka telah diperbodohkan dan dipermainkan oleh Israel sendiri. Jika kita melihat situasinya semenjak dua ini, boleh dikatakan negara-negara Arab yang menentang HAMAS, kebanyakannya gemar menurut kata Amerika Syarikat. Seandainya kita jadikan satu rantaian kuasa, maka ia mungkin akan jadi sebegini

Negara Arab ---> Amerika Syarikat --> Israel

Di mana, kia dapat lihat kuasa yang di sebelah kanan adalah lebih "superior" daripada yang di sebelah kiri. Secara tak langsung, ini memberi gambaran bahawasanya negara-negara Arab yang menyokong Amerika Syarikat sebenarnya terpedaya dan memberi sokongan kepada Israel secara tidak sedar.

Barrack Obama : Harapan Baru Palestin?

Siapa tidak kenal beliau? Barrack Hussein Obama, dikenali dengan nama Barrack Obama atau Obama adalah presiden Amerika Syarikat yang ke-44 dan bakal mengangkat sumpah secara rasmi ke jawatan tersebut pada 20 Januari 2009 ini. Obama menjadi popular di mata masyarakat dunia kerana kulit beliau yang bewarna hitam itu. Bagi mereka, inilah demokrasi tulin tanpa mengira warna kulit dan penindasan. Seorang Presiden Amerika Syarikat yang berdarah kacukan Kenya Muslim dan Kulit Putih Atheist dan mewarisi rupa ayahnya dilihat sebagai sesuatu yang unik. Hakikatnya, mereka tidak sedar sudah lama ada pemimpin-pemimpin negara lain yang sedemikian, contohnya Tun Dr Mahathir sendiri mempunyai darah kacukan Melayu-India, Datuk Seri Abdullah Badawi, Melayu-Cina dan ramai lagi pemimpin-pemimpin dunia. 

Obama seperti di dalam biodatanya yang terdapat di Wikipedia, adalah seorang Kristian. Walaupun mempunyai nama "Hussein", dia bukanlah seorang Islam seperti mana *ada* umat Islam yang kurang arif percaya mengenainya. Oleh yang demikian, segala persepsi dan harapan kepada beliau seolah-olah seorang penyelamat berdasarkan sentimen "Islam" boleh dianggap karut. Polisi beliau terhadap serangan Israel terhadap Gaza setakat ini adalah kabur. Seolah-olah tidak berani menyatakan pendiriannya, beliau dilihat sebagai yang akan meneruskan dasar dan hubungan yang baik dengan Israel seperti mana presiden-presiden Amerika Syarikat sebelum ini. Kunjungan hormatnya ke perkuburan Israel dan upacara ritual yahudi yang dilakukan beliau, sudah cukup mendedahkan bagaimana nanti akan polisi beliau terhadap Israel. Beberapa keping gambar yang ditunjukkan dalam pendedahan ini, jelas menunjukkan beliau adalah sebenarnya pengikut "yahudi" dan bakal menghentam umat Islam. 

DIKEMASKINI:21 Januari 2009
Obama, Jew, Zionist

Adakah beliau juga seorang Zionis? Boleh jadi juga, tidak dinafikan kemungkinannya. Sekeping gambar boleh menceriakan seribu satu macam perkara. Tidakkah anda terfikir, mengapa beliau menjadi cukup popular di seluruh dunia? Sedangkan yang akan mengundi adalah rakyat Amerika Syarikat tetapi beliau terlalu ditonjolkan ke serata dunia. Kita sedia maklum, media antarabangsa telah dikuasai puak yahudi dan zionis sejak dahulu lagi. Adakah mereka ingin membantu menaikkan imej 'saudara' mereka sendiri? Tindak tanduk Obama yang berdolak dalih dalam isu Palestin menguatkan lagi sangkaan ini. Mungkin ada antara kita hairan, bagaimana Obama boleh menjadi seorang Zionis, sedangkan beliau seorang berkulit hitam?

Senator Joe Biden adalah "tag team" kepada Obama dalam pemilihan presiden Amerika Syarikat yang lepas. Beliau bakal menjadi Naib Presiden Amerika Syarikat yang baru, seiringan dengan naiknya Obama menjadi presiden. Joe Biden memang terkenal dengan sokongannya kepada Israel. Beliau secara terang-terangan mengakui semasa di dalam debat presiden, bahawa "tiada senator lain yang lebih rapat dengan Israel kecuali Joe Biden". Menambah jelas lagi keadaan ialah beliau mengaku bahawa dirinya adalah seorang Zionis. Kata Biden lagi, 

 "You don't have to be a Jew to be a Zionist." (Anda tidak perlu jadi Yahudi untuk menjadi Zionis)
DIKEMASKINI : 21 Januari 2009
I'am a Zionist

Bukankah ini terang-terangan menunjukkan beliau seorang yang anti-Islam dan anti-Palestin? Ungkapan tersebut juga telah menjelaskan, bahawasanya kemungkinan bahawa Obama adalah seorang Zionis adalah ada --bukan Yahudi, tetapi Zionis. Seandainya pun, Obama bukanlah Zionis, tetapi dengan adanya Joe Biden dibelakang beliau sebagai Naib Presiden, sudah cukup untuk menggambarkan zionis-zionis lain yang bakal merangka dasar dan melaksanakan hala tuju Amerika Syarikat di masa hadapan. Jelas di sini, Obama kemungkinan besar adalah boneka Zionis, sama seperti presiden Amerika Syarikat lain sebelumnya. Adakah boneka lain yang menjadi Zionis? Zionis Melayu? Fikirkan sendiri..

Palestin : Kepada Siapa Berharap?

Berharaplah kepada Allah, kerana Allah adalah tempat sebaik-baik pergantungan. Umat Islam harus sedar dan kembali mengubah kebergantungan mereka kepada kuasa barat kepada kerjasama sesama umat Islam. Datangnya Islam yang dibawa oleh Rasulullah SAW tidak lain tidak bukan ialah untuk menyatukan seluruh umat. Seandainya umat Islam dapat membantu sesama mereka, tidak ada sebab untuk kita tidak menjadi satu kuasa ekonomi yang tersendiri. Dalam menempuhi musuh seperti Amerika Syarikat dan Israel, umat Islam perlu menguasai ekonomi. Lumpuhnya ekonomi barat akan menyebabkan mereka hilang keupayaan untuk sumbangan kepada operasi ketenteraan.

Boikot, itulah yang sedang hangat diperkatakan sekarang. Tetapi kita hendaklah bijak dan hikmah dalam menjalankan usaha tersebut. Terus memboikot secara mendadak tidak akan membuahkan hasil. Cara yang paling bijak ialah dengan secara perlahan-lahan. Mulakan boikot dengan barang-barang dan keperluan yang ada alternatifnya. Memaksa untuk memboikot serta merta pada semua barangan hanyalah membuang masa. Ia hanya berjalan ketika berita masih panas, dan akhirnya dilupakan bila isunya reda. Oleh itu, hanya dengan cara perlahan dan hikmah sedemikian kita dapat menanam sifat dan nilai dalam diri kita untuk mengguna pakai dan suka pada alternatif tempatan yang ada.

Hari ini, lebih 1000 mangsa di Palestin menjadi korban. Manakala beribu-ribu yang lain hilang tempat tinggal dan mengalami kecederaan. Inilah pembunuhan beramai-ramai. Inilah pembersihan etnik. Inilah 'holocaust'. Tetapi inilah juga yang tidak diambil peduli oleh Amerik Syarikat. Mereka mengamalkan 'double standard' dalam hal ini. Di Iraq, mereka menjalankan operasi "Pembebasan Iraq" dengan alasan kekejaman Saddam Hussein, tetapi di Palestin mereka seolah-olah buta dan tuli atas penganiayaan yang nyata dan jelas oleh Israel.

Itulah dia Amerika Syarikat, barua Israel nombor satu. Obama? bakal menjadi anjing Zionis.

Wallahua'lam, mudah-mudahan Allah memberi kemenangan kepada umat Islam khususnya di Gaza, Palestin dan kepada umat Islam di seluruh dunia amnya.

Wassalamualaikum.

p/s : Seandainya ada kesilapan fakta di dalam entry ini, sila bincangkan bersama. tq.
Please vote Palestine!! > http://www.israel-vs-palestine.com

Comments

Popular posts from this blog

Sollu 'ala Rasulillah habibil Mustofa..... Maulidur Rasul S.A.W

Assalamualaikum... Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala alihi, wasohbihi wabarik 'alaih.. 12 Rabi'ul Awwal Tahun Gajah, lahirlah penghulu kita Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W.... Kita sebagai ummat beliau seharusnya mencuba untuk mencontohi akhlak dan budi pekerti beliau sebanyak mana yang kita mampu..... Hari ini 12 Rabi'ul Awwal 1433 Hijrah, kita memperingati hari kelahiran beliau sebagai bukti kita kasih dan cintakan beliau.... Dan untuk mencapai maksud kecintaan itu, kita hidupkanlah sunnah Rasulullah S.A.W sebanyak mana termampu dan yang boleh kita lakukan... Berselawatlah kepada  beliau, mudah-mudahan urusan kita dipermudahkan dunia dan akhirat... The Chosen One In a time of darkness and greed It is your light that we need You came to teach us how to live Muhammad Ya Rasool Allah You were so caring and kind Your soul was full of light You are the best of mankind Muhammad Khaira Khalqillah Sallu ‘ala Rasulillah, Hab

Lagu nie... hehee...

Salam... Minggu lepaih aku tgk citer apa tah nama dia kat tv1 tu.... alaa.. yg citer Minang tu... Nun disana cintaku kot tajuk dia.. (amboi tajuk..huhu..) hehee... menarik jugak cerita ni sbb depa cakap bahasa Minang... seb baik ada subtitle, paham la jugak kan... yg aku suka sket kt cerita ni adalah lagu tema dia.. hehe.. cam best saja dengaq walau aku x tau makna dia yg tersurat dan tersirat camtu... nih aku jumpa kat tenet lagu dia.. ada lirik asai dan transliterasi ke bahasa Melayu, tapi aku still x dpt tangkap makna tersirat dia... hehee.. meh kita dengaq sepam lagu ni... Mudiak Arau (Edited pada 1 Disember 2009 -- Link yang lama dah rosak.. hehe..) Anak urang sabuak andaleh yo mamak oi singgah ka rumah Si sutan mudo.. si sutan mudo Singgah ka rumah.. hai si sutan mudo.. si sutan mudo Bia habih hai bialah tandeh yo kanduang oi Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Indak dapek hai musim manyiang, ya tuan hai.. Musi

Setanggi Syurga..

Salam... Huhu..sebenaqnya dah lama nak post lagu nih...tp dok tangguh sbb ada problem ngan internet connection..dah terlajak sampai mlm minggu nih, meh aku cerita sket la kot.. Td kami pi main futsal..lawan ngan geng indon (geng mustapa)..huhu dan dgn bangganya, kami kalah..kekalahan tu 50 % mesti sbb aku...sbb time aku jd goal keeper tu la byk yg masuk..btw, x kisah sgt la..sbb tujuan kami ialah bersukan dan mengeluaqkan peluh..menyahut seruan kerajaan ntuk bersukan...suasana perlawanan berlangsung dgn penuh harmoni tanpa insiden yg x dingini..huhuhu... Dan mcm biasa, dah masuk minggu kedua nih, dah ada dah assignment...plg berat setakat ni ialah SE...kena buat summary drpd 3 artikel...huehuheue....nak kena baca byk dan paham baru bleh wat...so sok akan bermula la kot...dan yg lelain tu semua nak kena baca sebelum start plak klas isnin ni.. Ok, berbalik ke tujuan asal posting ni....Setanggi Syurga...masa memula dengaq, ingatkan 100% lagu cintan cintun...tp bila dah tgk lirik dia dan m