Jihad Cinta?

Salam...

Huh? ntah..aku pon baru dgr mender ni ari ni..amik dari blog sorang sahabat...dari sahabat aku punya sahabat la cerita ni...ni aku paste seketoi dari page dia..

" Assalammualaikum..

Sorang sahabat aku slalu cakap..kalo suke kat seseorang..pendamkanlah dalam hati..jangan luahkan..juz berdoa pd Allah..sbab malu tu perhiasan diri .. bile kite sukekan seseorang..pastu kite pendamkan..tu la salah satu jihad cinta.. mmg tersiksa..tp kalo kite btol2 ikhlas..insyaAllah Allah akan makbulkan doa kite...ni..sahabat aku tu la yg cakap..aku pun rase btol..korg rase btol x? hehe.. =P btol je rrr.. =P
-Rina

Jihad cinta
jihad cinta.....
jihad yang manis pada ucapannya tapi amat pahit pada maknanya,
cinta.....
cinta pada seseorang,
pada akhlaknya, pada nur di wajahnya...
namun hati ini tidak mampu,
tidak mampu melanggar batas syariat
hati ini perlu berjihad,
jihad nan suci....

jihad cinta.....
laksanakanlah....
semoga cinta yang bakal di capai
menjadi cinta sufi...
cinta nan diredhai oleh ILAHI....
cinta nan putih bersih....
cinta nan membawa ke syurga
bukan setakat cinta nan membawa ke pintu syurga

jihad cinta....
percayalah....
cinta itu diredhai ALLAH...
jodoh di tangannya ILAHI
andai tekad.....
doalah, tawakkal....
kerana jihadmu di dalam cinta
bukan suatu yang sia-sia
tapi ia penuh makna...
membawa bahagia di dunia dan akhirat......

teruskanlah...
jihad cintamu


-jihat cinta terlaksana andai kau pendamkan cinta itu
lantaran khuatir mengundang murka Allah
dan memberi ruang pada syaitan laknatullah-


***************************************
Wallahualam...x penah plak aku tau selama ni....

Wassalam..

Berjihadkah aku selama ini? Syahidkah aku jika tiba² perjalanan aku berakhir di dunia yg fana ini? Hanya Allah Yang Lebih Mengetahui...

Comments

Anonymous said…
umm..
Assalamualaikum..
bercakap tentang jihad nie..
Sebenarnya kalimah jihad ini,mempunyai makna yang mendalam..

umm...jika berbicara tentang jihad "CINTA"..ia boleh dikaitkan dengan jihad melawan hawa nafsu..yang mana memang susah untuk kita hindari...
Berusaha selagi mampu..

"Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah,kesulitan dihadapi dengan Redha & Sabar kerana tahu,ada Rahmat disebalik dugaan..DIA tidak menciptakan sesuatu dengan sia-sia..DIA lah sebaik-baik tempat pengaduan.. "

"Utamakanlah Cinta Illahi...daripada cinta manusia..Necaya beruntunglah kehidupan didunia dan diakhiratmu"

waallahualam
sufi =)
Tokapi said…
Waalaikumsalam...
Terima Kasih kat sufi kerana komen ni...moga2, kita sama2 dilimpahi dgn Rahmat,Kurnia dan kasih sayang drpd Allah...kasih tuhan, janji-Nya pasti...Amin..
rina_besh said…
TIRU TIRU TIRU..HEHEHE =p
Tokapi said…
ye ke tiru? ehehehe.. :P