Sunday, June 10, 2012

Gempar! Ahli Parlimen Pas Berjoget di Parlimen??

Salam,

Mana mau cari? Rare ni..
Hanya boleh dapat di
http://zamkata.blogspot.com/
Tajuk aje tu... Hehehe.. 

Sebenarnya ia merujuk kepada cerita ini :


Ini adalah secebis kisah 'Z-Fail' yang dibawakan khas daripada seorang bekas menteri kabinet pada zaman Pak Lah. Beliau pernah ditertawakan oleh sesetengah pihak kerana dikatakan tidak mampu menjawab soalan dengan baik apabila diajukan oleh pihak stesen tv asing yang berbahasa Inggeris.

Tetapi berapa ramai yang boleh menulis seperti beliau? Saya mula membaca tulisan beliau mengenai Dr Mahathir (Mahathir Di Sebalik tabir) semasa di bangku sekolah lagi. Kemudian saya turut membaca tulisan beliau yang sekali sekala ada (sebab gua beli paper pun sekali sekala jugak.. haha) dalam artikel di dalam Utusan Malaysia. Buku "Hari Itu Sudah Berlalu" juga saya beli, tapi jujurnya belum lagi habis dibaca.

Saya dapati gaya penulisan beliau amat menarik kerana ada sahaja benda baru yang kita akan ketahui. Setiap kali beliau menulis, seolah-olah ada kejutan menanti.

Saya suka penulisan yang semacam ini.

Tengok warna kulit dia kadang2 teringat kat bapak aku.. hahaha...
Sudah tentulah pengalaman beliau selama bertahun-tahun bergelumang di dengan dunia kewartawanan dan politik Malaysia mempunyai nilai tersendiri bagi peminat-peminat politik dan kisah-kisah nostalgia seperti saya. Suka juga mendengar komentar 'orang lama' mcm beliau dalam isu-isu semasa terutama sekali yang melibatkan politik. Mesti ada yang panas, pedih dan terasa hati.

http://zamkata.blogspot.com - Pi la tengok Zam (Tan Sri Zainuddin Maidin) punya blog!

Wassalam..

p/s : Teringat kisah blog, 'goblog!' He he he...

No comments: