Skip to main content

Instant Prepaid Topup... Instant? Mengarut!

Salam

Instant Prepaid Topup : Tambah Nilai Pra-Bayar Segera

Kan? Segera tu maksudnya..

Apa itu segera....
tidak berlengah-lengah lagi, cepat, gesa-gesa, lekas-lekas: marilah kita pergi ~; segera-segera sl segera: pergilah engkau kembali ~ sampaikan kataku ini; bersegera cepat-cepat, lekas-lekas, tergesa-gesa: kami pun ~ menukar pakaian; bersegera-segera sl bersegera; menyegerakan 1. melekaskan, mencepat-kan: Tunku meminta Britain menambah bantuan dan ~ pengirimannya; 2. menggesa (meminta) supaya lekas-lekas: maka Ben-dahara dan Seri Nara Diraja ~ orang mem-buat istana; kesegeraan keadaan segera: ~ usaha di peringkat persekutuan utk melaksanakan perubahan; penyegeraan perihal (proses, perbuatan atau tindakan) menyegerakan: kajian itu mengaitkan vitamin C dgn ~ pemulihan serangan sakit jantung.

-- Kamus Dewan Edisi Empat.

Kalau kita buat "Instant Prepaid Topup" padam jam 9.45 Malam semalam sehingga hari ini jam 7.00 pagi masih belum lagi diterima, adakah itu namanya segera? Biaq aku bagitau... Itu namanya...

BULLSHIT!

Yaa.. Bullshit! Mengarut! Dan aku dah terkena.. Alkisahnya, semalam aku log-in Maybank2u semata-mata untuk buat menatang alah ni. Disebabkan aku percaya 97% atas keberkesanan dan kecekapan teknologi perbankan dan penjualan internet, tanpa was-was aku menggunakan perkhidmatan yang disediakan oleh Maybank2u ini. 

Yes, taik lembu atau kata lainnya, mengarut!

Tapi lepas tunggu 5 minit, 10 minit, 15 minit, mobile phone aku masih x leh send SMS atau buat panggilan keluar.... Maknanya apa? maknanya instant topup prepaid tu tak berjaya! Untuk pengesahan, aku pun semak baki dengan Celcom dan konfem, memang belum reload lagi!

Damn! Ape dah jadi ni?? Dah le nak kene pakai segera, tup-tup tak jalan??? Balance daripada akaun pon dah tolak dah RM 50.....

Aku pon call Maybank2u.. Dia bagitau aku, kalau duit dah tolak dalam account, maknanya transaksi dah berjaya dan Celcom akan auto-reload kat aku. Bila aku cakap masih lagi belum topup, dia suruh aku tunggu 24 jam dan katanya kalau tak ok lagi, dia suruh aku report semula. Dia kata, kalau apa-apa, refund akan dibuat oleh Celcom dalam masa seminggu hari bekerja lepas aku report kali kedua.

24 JAM = INSTANT?? Buuuullllllssssshiiiiiiiiiittttttttttttt!


Nope, it is still not in my hand, you mother flippin' bird!
Dengan rasa tak puas hati, aku call plak Celcom. Lebih kurang sama cerita, Celcom hanya boleh confirm yang aku punya line belum reload. Ya, aku tau memang belum reload la.. Apa yang aku nak tau, kenapa?? Dia tak boleh jawap dan jawapan yang standard, aku kena hubungi Maybank2u, sebab aku buat transaksi guna Maybank2u.

Grrrrr..... Aku dah telepon Maybank2u la, <tuuuuttttt>!!

So masalah mcm ni, aku jadi mcm bola la.. Call kat sini, dia kata masalah sebelah sana.. Call kat sana dia, dia soh tanya kat sini.. Apa kejadahnya ini semua?? What the mother-flippin' they are talking about??

JADI, pagi ni, setelah menunggu hampir 10 jam, aku maleh nak tunggu lagi 24 jam... Sia-sia saja tunggu. Jadi sebelum aku pi kedai beli topup, aku call lagi sekali Maybank2u. Mengadukan masalah yang sama, dia masih nak cari alasan pasal Celcom yang belum topup, etc... What the hell! Aku cakap kat dia, hang ingat aku ni apa, call hang, hang kata lagu ni, call Celcom dia kata la gu tu.. awat hampa ni mana satu yang betoi ni??? 

Flip You!
Bila dia kata dia dah report to technical, aku heran, kenapa tiada tindakan segera diambil. Dia cakap aku kena tunggu ISNIN sebab hari SABTU dan AHAD, PUBLIC HOLIDAY... Owhhhh???? Maybank2u yang handle duit jota-jota transaksi sehari pun takde dedicated technical person 24 hours a day, 7 days a week?? Wahhh dahsyat niiii... Hackers-hacker sekelian, ingat ni.. Kalau nak hack Maybank2u, sila mulakan dari malam hari jumaat hingga hari ahad sebab depa takde orang technical yang handle ok... SO, aku kena la tunggu hari Isnin.. Dan dia nasihatkan aku supaya regularly check baki ngan Celcom sebab katanya Celcom kalau reload, tak akan hantaq SMS notification..

Dey! takyah bagitau la hal tu, aku memang dok check la!!!!!

Hanya itu jer jawapan dia boleh bagi kat aku.. Ahh.. Whatever..! Both Maybank2u and Celcom sucks!! Perkara ini involve duit, still derang buat kesah tak kesah je.. Releks je.. buat taktau jer... Tunggu ISNIN, ISNIN, ISNIN.. Bila time promote online service, dok bangga ANYWHERE, ANYTIME, INSTANT, bla, bla, bla..... Tapi semuanya HAMPEH! Response team yang nak handle2 ni pon lambat. Mcm penyamun dalam ali baba bujang lapok.. Sabtu setengah hari, Ahad public holiday, malam kerja obertime??? Dey go die!!

Bila berurusan dengan Maybank2u, jadikan amalan untuk menyangka SEGERA = DARI SAAT INI HINGGA KE BEBERAPA HARI BEKERJA.

Jadi konklusinya, Maybank2u dan Celcom sucks at the moment, please try later.
Sekian, Terima Kasih
Wassalamualaikum!

Comments

  1. salam abo

    jangan la marah-marah sgt.. sabaq no.. pasni pakai cimbclicks je & prepaid maxis.... =)

    ReplyDelete
  2. no. celcom, camne nak pakai maxis... cimbclicks pon tade sebab tade akaun kat cimb..

    nasib.. nasib...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sollu 'ala Rasulillah habibil Mustofa..... Maulidur Rasul S.A.W

Assalamualaikum... Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala alihi, wasohbihi wabarik 'alaih.. 12 Rabi'ul Awwal Tahun Gajah, lahirlah penghulu kita Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W.... Kita sebagai ummat beliau seharusnya mencuba untuk mencontohi akhlak dan budi pekerti beliau sebanyak mana yang kita mampu..... Hari ini 12 Rabi'ul Awwal 1433 Hijrah, kita memperingati hari kelahiran beliau sebagai bukti kita kasih dan cintakan beliau.... Dan untuk mencapai maksud kecintaan itu, kita hidupkanlah sunnah Rasulullah S.A.W sebanyak mana termampu dan yang boleh kita lakukan... Berselawatlah kepada  beliau, mudah-mudahan urusan kita dipermudahkan dunia dan akhirat... The Chosen One In a time of darkness and greed It is your light that we need You came to teach us how to live Muhammad Ya Rasool Allah You were so caring and kind Your soul was full of light You are the best of mankind Muhammad Khaira Khalqillah Sallu ‘ala Rasulillah, Hab

Lagu nie... hehee...

Salam... Minggu lepaih aku tgk citer apa tah nama dia kat tv1 tu.... alaa.. yg citer Minang tu... Nun disana cintaku kot tajuk dia.. (amboi tajuk..huhu..) hehee... menarik jugak cerita ni sbb depa cakap bahasa Minang... seb baik ada subtitle, paham la jugak kan... yg aku suka sket kt cerita ni adalah lagu tema dia.. hehe.. cam best saja dengaq walau aku x tau makna dia yg tersurat dan tersirat camtu... nih aku jumpa kat tenet lagu dia.. ada lirik asai dan transliterasi ke bahasa Melayu, tapi aku still x dpt tangkap makna tersirat dia... hehee.. meh kita dengaq sepam lagu ni... Mudiak Arau (Edited pada 1 Disember 2009 -- Link yang lama dah rosak.. hehe..) Anak urang sabuak andaleh yo mamak oi singgah ka rumah Si sutan mudo.. si sutan mudo Singgah ka rumah.. hai si sutan mudo.. si sutan mudo Bia habih hai bialah tandeh yo kanduang oi Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Indak dapek hai musim manyiang, ya tuan hai.. Musi

Setanggi Syurga..

Salam... Huhu..sebenaqnya dah lama nak post lagu nih...tp dok tangguh sbb ada problem ngan internet connection..dah terlajak sampai mlm minggu nih, meh aku cerita sket la kot.. Td kami pi main futsal..lawan ngan geng indon (geng mustapa)..huhu dan dgn bangganya, kami kalah..kekalahan tu 50 % mesti sbb aku...sbb time aku jd goal keeper tu la byk yg masuk..btw, x kisah sgt la..sbb tujuan kami ialah bersukan dan mengeluaqkan peluh..menyahut seruan kerajaan ntuk bersukan...suasana perlawanan berlangsung dgn penuh harmoni tanpa insiden yg x dingini..huhuhu... Dan mcm biasa, dah masuk minggu kedua nih, dah ada dah assignment...plg berat setakat ni ialah SE...kena buat summary drpd 3 artikel...huehuheue....nak kena baca byk dan paham baru bleh wat...so sok akan bermula la kot...dan yg lelain tu semua nak kena baca sebelum start plak klas isnin ni.. Ok, berbalik ke tujuan asal posting ni....Setanggi Syurga...masa memula dengaq, ingatkan 100% lagu cintan cintun...tp bila dah tgk lirik dia dan m