Posts

Showing posts from March, 2009

Pertubuhan Kebangsaan MELAYU BERSATU @ UMNO

Image
Salam..Hari ini merupakan antara hari yang cukup bersejarah buat UMNO. Pada hari ini, kita dapat menyaksikan ucapan yang penuh bersemangat telah disampaikan oleh Presiden UMNO ke-7, Datuk Seri Najib Tun Razak. Ucapan beliau yang berkobar-kobar itu nampaknya telah berjaya memukau seluruh perwakilan yang hadir khususnya dan seluruh rakyat yang menyaksikan di kaca telivisyen. Hari ini, sejarah terpahat lagi, apabila Presiden UMNO ke-5, Tun Dr Mahathir Mohamad dilaporkan telah hadir ke Perhimpunan Agung UMNO, sehari selepas beliau menjelaskan ketidakhadiran beliau pada majlis pembukaannya di blog Che Det.Kehadiran beliau dikhabarkan amat dialu-alukan oleh para perwakilan. Beliau diberikan tepukan gemuruh (standing ovation) secara spontan oleh para perwakilan. Hadirnya beliau hari ini, jelas membuktikan kasih dan sayang beliau kepada UMNO tidak pernah padam. Laporan Malaysiakini.com melaporkan bahawa beliau telah naik ke pentas serta bersalaman dan berpelukan dengan Datuk Seri Najib. Yang …

Negara & Tanah Air

Assalamualaikum..MalaysiaMalaysia adalah sebuah negara yang terletak di tengah-tengah kawasan di Asia Tenggara. Seumpama nadi di rantau Nusantara ini, Malaysia telah berjaya mengekalkan keamanan di tahap yang sebaik mungkin, jika hendak dibandingkan dengan negara-negara jiran yang lain. Keamanan dan kestabilan politik di Malaysia yang mempunyai masyarakat berbilang kaum itu, sudah tentu menimbulkan rasa kurang senang sesetengah pihak yang seolah-olah terancam akan keadaan tenang tersebut. Mungkin bagi mereka ini, mereka lebih suka melihat negara ini kucar-kacir dan haru biru. Seandainya ini berlaku, maka mudahlah mereka untuk memanggil proksi mereka, yakni kuasa luar untuk mencampuri urusan dalaman negara ini.Peperangan dan serangan secara konvensional mungkin sudah tidak lagi sesuai. Apa yang mereka lakukan ialah serangan-serangan melalui minda dan sentimen. Mereka menanam benih-benih kebencian, menghasut dan menyebabkan ramai yang sebelum ini tidak mengetahui hal sebenar, terpengaru…

Why do people cheat?

Salam..Why do people cheat? -- I got this headline on my Yahoo page today. When i read it, i found that there is certain issues that made people cheat. It is a matter of situation, the time, the place or the people themselves. Let me just put here the 9 reasons why people cheats. You could read the original article over here.

Here are some situations that make people cheat:1. Bored
I'd say this is the most common reason that people cheat.It's tough to keep that edge throughout a relationship. Things start off grand and then level off and then you both realize that it's still real life. When you meet someone else, that inaugural excitement of a new relationship kicks back in.

2. Dependence
At first glance, cheating seems like independent behavior. It could be interpreted as doing what you want, when you want. But I would argue that cheating is a dependent behavior. A cheater is dependent because they are not strong enough to break up with their significant other in order to get…

Anak Bangsaku....

Salam...Tadi, sewaktu aku pulang dari tempat kerja, aku tersempak dengan dua beradik.. Aku jangkakan, umur mereka ada dalam 7-8 tahun.."Pakcik.. pakcik baru balik keja ke?""Ha'ah...", aku membalas sambil melemparkan senyuman.Sambil melangkah masuk ke lif, si kecil bertanya lagi.."Tingkat berapa pakcik?", sambil tangannya telah sedia menekan bebutang nombor lapan.."Tingkat lapan", sekali lagi pendek balasanku.."Pakcik tinggal di K09 berape pakcik?", masih bertanya lagi si kecil ni..."Di K09-09...", ringkas dari aku, tapi penuh dengan senyuman.."K09-09?... kat mane.." tampak mcm sudah bingung.."Alah.. kau ni, bodoh la... tu pon tak tau ke..", sampuk si abang.."Alah.. kau pon same..", balas kembali si peramah cilik itu..Aku pon seakan tertarik lalu bertanya, "Adik beradik eh?""Ha'ah, pakcik, saye adik, dia abang...", balas si comel tu lagi, sambil memaut-maut bahu si aban…

Get To Know Yourself Better..

Salam...This time, i was reading an interesting personality test on jijy's blog. So, I just ran out the test here, and these are my results...///Your view on yourself:
You are intelligent, honest and sweet. You are friendly to everybody and don't like conflict. Because you're so cheerful and fun people are naturally attracted to you and like to talk to you. 

The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:
You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes. 

Your readiness to commit to a relationship:
You are ready to commit as soon as you meet the right person. And you believe you will pretty much know as soon as you might that person. 

The seriousness of your love:
Your have very sensible tactics when approaching the opposite sex. In many ways people find your straightforwardness attractive, so you will find yourself w…

Salam Maulidur-Rasul 1430 Hijrah

Image
Salam...Bersempena maulud Nabi tahun ini, marilah sama-sama kita memperbanyakkan selawat ke atas Rasulullah SAW...(Gambar kenangan sambutan Maulidurrasul pada 2007)"Wahdah Pemangkin Khaira Ummah"Wassalam..

Dua Bukit, Satu Batang... (21PL!!!)

Salam..Ermmm... teka teki tekak tekuk... sapa salah aku ketuk..... sape bleh bagitau ape mende la yang  ade 2 bukit dan 1 batang tu.. hehehe.... berikut merupakan hint-hint dia... hehe..- Ada kena mengena dgn manusia...- Terjadi dalam satu ketika (disatukan)...- Disusuli pujuk rayu dan sentuhan mesra....- Suasana menjadi panas dan ghairah...- Peringkat akhir, ada jolok-jolok sikit...Hehehehe.... cuba la teka.. keh keh keh... hampa semua yg dok baca ni bijak-bijak belaka, x kan la hat ni pon x leh teka... alaaa.. yang selalu tu laaaaaaaaaaaa.... kekekekekekekee.....Sapa paling cepat jawap dan betui, aku nnt bagi hadiah... ekekekekkee........Wassalam...