Tuesday, January 02, 2007

Perginya Seorang Pejuang...

Salam...

Al-Fatihah..

Kali ini, al-fatihah kita sedekahkan kepada Allahyarham Saddam Hussein, mudah2an roh beliau ditempatkan bersama org2 yg beriman. Sesungguhnya, Saddam adalah seorang pemimpin Islam yg ulung dan mampu membuat Amerika tak senang duduk, kerana byk rahsia Amerika yg beliau ketahui, atas dasar beliau pernah berbaik2 dgn US di zaman pemerintahan Reagan (kalo x silap) dan pernah mendapat latihan dr CIA (Wallahualam). Keberanian beliau dlm melancarkan peluru berpandu scud ke atas Israel jelas membuktikan pembelaan beliau terhadap perjuangan rakyat Palestin.

Keputusan untuk menggantung mantan presiden Iraq itu dilihat amat tergesa2. Hanya setelah 20 hari (atau 30 hari lebih, x ingat sgt~!), rayuan beliau ditolak oleh mahkamah Iraq, beliau telah digantung pada hari dimana umat Islam Iraq (Sunni) menyambut Hari Raya Aidil Adha. Sepereti mana yg dinyatakan oleh Bush kapir laknatullah alaik, kononnya pemergian Saddam adalah satu pengorbanan di hari raya korban adalah sangat biadab dan kurang ajar. Ini adalah satu penghinaan bagi seluruh umat Islam. Tatkala hari raya perlu disambut dgn gembira, perbuatan Kerajaan Syiah Iraq (Syiah sesat!!!), yg bertuankan US, amat tidak patut dan perlu dikutuk dengan sekeras-kerasnya.

Keputusan penghakiman adalah mengikut kes pembunuhan di Dujail. Kenapa kes ini yg diambil? kenapa tidak kes lain? mengikut sebuah artikel (kalo x silap AP punya.. kalo salah, mintak betulkan), dlm kes2 lain spt pembunuhan puak Kurdis (parti komunis), pihak Amerika adalah terlibat. Begitu juga semasa peperangan dgn Iran, pihak US juga mempunyai peranan. Oleh kerana tidak mahu perkara itu semua terbongkar, maka kes di Dujail ini telah diadili secara tergesa2 dan Saddam dihukum gantung dgn cepat supaya rahsia2 pembabitan US tidak terbongkar. Sesungguhnya, ini adalah balas dendam US secara peribadi terhadap Saddam, bukan satu penghakiman yg telus oleh mahkamah Iraq.

Jika Saddam dihukum dgn alasan pembunuhan etnik dan org yg tidak berdosa, sesungguhnya, dalam senarai seterusnya, adalah George W. Bush itu sendiri. Di bawah pentadbirannya, sudah berapa ramai org Islam yg tidak berdosa terbunuh, baik di Iraq, Afghanistan mahupon di Palestin. Begitu juga rakan seperjuangan Bush di Israel Laknatullah, Ariel Sharon. Sepatutnya, mereka ini juga perlu dihakimi atas alasan yg serupa, kerana tindak tanduk mereka telah menyebabkan ramai nyawa yg tidak berdosa melayang begitu sahaja. Jika tidak US menyerang Iraq pada 2003, perang saudara spt yg berlaku di Iraq pada ketika ini, tidak akan berlaku. Saddam telah berjaya menyatupadukan penduduk Iraq dgn kepimpinan diktatornya. Ini kerana, puak2 di Iraq amat ganas dan barbarik. Jika tidak percaya, lihatlah hasilnya setelah kerajaan Saddam dijatuhkan, keganasan di sana-sini, Sunni, Syiah dan Kurdis sering bertelagah. Di zaman Saddam semuanya tidak berlaku kerana kepimpinan Saddam yg agak keras dan ketat itu membuatkan pihak2 ini tidak berani untuk memberontak, seterusnya mengancam perpaduan dan keamanan seluruh Iraq.

Saat2 pemergian Saddam telah dirakam. Ada video yg menunjukkan, 3 org algojo/penjatuh hukuman bertopeng masih mengeji2 Saddam dan Saddam membalasnya kembali. Di saat2 itu, mereka berteriak "moqtada" dan saddam secara sinis membalas balik "moqtada..". Apa besarnya moqtada itu kepada Iraq? Adakah moqtada yg membawa kepada kemajuan dan kemodenan Iraq sebelum sekatan ekonomi dikenakan PBB? Saddam, spjg proses penggantungan berlaku nampak amat tenang sekali. Beliau mmg tidak takut mati dan syahid demi mempertahankan negaranya. Beliau mengucap 2 kalimah syahadah, dan kalimah terakhirnya adalah perkataan "Muhammad" tanpa sempat menghabiskan rangkap "Muhammad pesuruh Allah" kerana algojo secara rakus dan tidak sabar menjalankan hukuman gantung. Para penjatuh hukuman kemudian berselawat dan ditambah dihujung selawat dgn nama2 imam mereka (ini dah sesat, syiah mmg sesat~!!). Maka gugurlah Saddam di medan perjuangannya. Saat2 ini boleh ditonton di Sini,(18 PL, bg yg x tahan, jgn lihat)

Telah disabda nabi, brg siapa di akhir kalimat menyebut "Tiada tuhan melainkan Allah", maka masuk syurga akan dia(Wallahualam). Setidak2nya, kita melihat Saddam telah mati di dalam Islam, dgn sempat mengucapkan 2 kalimah syahadah walau tidak dpt menghabiskan pada kalimah kedua. Biarlah, urusan dosa dan pahala beliau kepada rakyat Iraq, Allah yg menentukan. Setiap pemimpin ada baik danm buruknya, ada dosa dan pahala mereka tersendiri. Oleh itu marilah kita mendoakan kebahagian Saddam atas jasa dan semangat perjuangan beliau demi mempertahankan negaranya, dan membantu umat Islam Palestin.

Tamat isu Saddam. Ni nak citer sket la psl cuti. Hehe.. japgi, aku dh nak balik uniten. Raya korban thn ni sederhana aje.. x de ape yg luar biasa. Cuma tekejut la sket, dgr Saddam digantung. Urmm.. cuti 2-3 hari ni pon biasa2 aje.. td je baru kuar sket, gi masuk duit kat tabung aji. Ingat mule nak masuk skali kat ASB, skali dier cakap urusan ASB, esok baru bleh.. adeh laa.. tp x per, lenkali aje la.. masuk dulu dlm tabung aji. Ape yg best simpan tabung aji ni, dividen dier tggi gile.. 4 thn aku x masuk, dha naik dekat RM 100. Byk gak tu... hehehe..

Pastu, mase kat pos opis td, aku pon smepat le mendaftar dgn daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya. Almaklumler, umur pon dah cukup 21, so x sabo2 rase nak ngundi. Ye la, sbg rakyat, inila tanggungjawba kiter kat negara. Free aje mendaftarnye.. hehe.. so, bg korang yg belum mendaftar, tp dah cukup umo, baik la pegi mendaftar segera.. hehehe.. jgn tggu lagi, tunaikan kewajipan pada negara..

ok la ek, tu je kot.. nak balik dah.. daa..~

Wassalam.. :)

ps: aku cinta, aku rindu...

5 comments:

Anonymous said...

Inalillah...Semoga roh Allahyarham Saddam Hussein dicucuri rahmat oleh Allah s.w.t....

alisyaasofia said...

al-fatihah..

semoga rohnya dicucuri rahmat n ditempatkan di kalangan org² yg beriman...amin..

Anonymous said...

helo...who are u to say syiah sesat??? da tentu nye, syiah juga menyembah Yg Satu, Allah SWT...jgn dgn senang menyebut umat sesamer kite sesat...
dan tk payah pula mengatakan Bush pulak shd b in the list..bknkah lain cara penjajahan di negara iraq dan US..even homosexualism diberi hukuman gantung di negera itu..

Tokapi said...

Hello, cik anony... siape saye utk kate syiah sesat? cik anony x tau ke, dalam negara malaya yg indah dan bertuah ni, telah difatwakan syiah sbg ajaran sesat? hello? x tau ke?

apa yg lain penjajahan nya itu? hello? Bush sepatut dihukum sbb pencerobohan ke atas Iraq dan Afghan menyebabkan ramai nyawa x berdosa terkorban, dan kebanyakan mereka dr umat Islam.. Hello? Apa hak bush untuk menceroboh negara lain yg berdaulat? hello?

kpd cik anony, sila letak identity anda dgn lebih lanjut.. buleh jugak berkenalan... buat cik anony, saya sampaikan link ini, dari JAKIM serta beberapa Fatwa negeri2 di Malaysia..

http://www.islam.gov.my/e-rujukan/syiah.html

http://www.e-fatwa.gov.my/mufti/fatwa_prosearch.asp?search=syiah

http://www.e-fatwa.gov.my/jakim/keputusan_view.asp?keyID=150

Hallo? soal syiah sesat ni dah difatwakan oleh negeri2 dan Majlis Muzakarah Fatwa Kebangsaan.. hallo?

Wassalam..

Anonymous said...

Hello....cik anonymous...kalau nak bagi komen pon jgnler jadi anonymous...tunjuk sket yang ko ada pendirian....nak komen cakap syiah sesat, tapi secara anonymous...hampaih