Skip to main content

Mode exam ke? mode cuti laa~.. :P

Salam..

Hehehe... mode exam ke? mode cuti la skang neh... huhuhu.. biase laaa... bape lame sgt nak exam kan... lame2 kang putuih oghat kepala.... hahahaha... tp ada gak org exam lama2.. nak lama2 buat apa chek oii... tp bukan leh nak kata apa, ni pihak kolej/skolah/kementerian yg tentukan... nasib laa... aku yg sebenaqnya dah abeh dah exam... dah lamaaaa daaahhh... sejak 4 Nov lagi.. kira dah cuti dah lepaih tu... tp saja la aku lepak kat Uniten.. konon ada meeting projek apa ka... tgk2 meeting tu x sampai sejam lebih pon.. (ada la sejam sket)... tp x pa laa.. layan gak dok uniten smggu tu.. leh lenjan internet 10mbps puaih2.. leh tunnel torrent puas2.. hehehe :P

Dah abeh tu, x reti2 nak balik kampung ke? reti laa... tu yg aku balik Kulim nih.. la ni kira dok ada kat Kulim indah nan permai aman damai makmur sejahtera.... hahahahahahah~ aku balik kulim 10 hb, tp pi uniten balik 11 hb pasai nak amik barang2... hehehe.. kali ni aku bwk balik la segala desktop aku, buku2 lama dan mcm2 lagi la menda2 yg aku x pakai tp ada kat apartment aku tu.. bukan apa, nnt maleh nak bwk balik byk2 sem depan.. bwk balik separuh dulu laa.. ekeke.. dgn pembawak-balikan desktop pc aku ke kulim indah permai ni, sem depan aku hidup di uniten tanpa desktop kesayangan itu.. kalo nak pakai pon, maybe aku akan ke lab, kmc atau bilik kawan... ( hahahahahahahaha~ believe it? yes.. pls do so :P )

Jadi, ari sabtu tu aku pon drive la ke bangi.. dari kulim ke bangi.. ditemani oleh ayahanda ku terchenta... hehehe.. tu kira first time aku bawak jauh2.. stakat ni x penah lagi la.. hehehe... jauh perjalanan luas pemandangan, tp harap2 x mo la byk kena saman.. x best la kena saman.. huhuhu.... risau gak aku sbb jarum meter asyik 130-140.. isk isk.. kalo kena saman nnt susah laa... dah la first time... masa pi tu, pak aku bwk la separuh.. then aku smbg la... masa balik tu, aku bwk dr bangi smp kulim stret.. (ada sekali pak aku bwk sat.. sbb aku dah ngantok..tp pas tu aku smbg balik..).. mmg pengalaman aku x leh lupa gak laa.. maklumlaa.. first time lepaih dpt lesen full 2 thn lepas, ni la baru bwk jalan jauh.. hehehehe...

Bwk gheta jalan jauh ni mmg best.. syooookkk... musafir.. tp lepaih tu.. bila balik rumah, aku kena sakit tengkok atau mat saleh panggey sbg neck pain... hahaha.. ni smua sbb setting seat aku tu x best sket.. nak rest kepala pon x sempurna... hehehe.. di saat aku menuleh ni pon, masih dok rasa kesaketan itu... amat menyeksakan.. bahu aku jadi tggi sebelah.. hahahaha.. tension btui la camni.. nak kalih kiri kanan pon kena slow2.... tu pon x leh 180.. hahaha.. 90 darjah ke kanan, dan cuma 65 darjah ja ke kiri.. kalo lebih sebelah kiri, maka akan terasa la kesaketan~ aduh~~ pakcik menjerit...

Ermm... dlm masa cuti ni, aku ada apply streamyx.. walau pon ada cakap2 kurang enak mengenai streamyx, tp aku amek jugak sbb Jaring belum lg masuk line kawasan aku ni.. aku amik pakej 512kbps without modem.. huhu.. harap2 laju la sket nak browse... kalo tidak susah sungguh nak browse.. slow jaa.... aku dengaq depa dah had bittorent packet kat streamyx... adeh.. ni plak satu prob... tp x paa.. rasanya 'ada cara' nak atasi smua tu... just wait n see.. aku la ni tgh tggu nak beli modem ngan peralatan lain sblm nak activate akaun streamyx tuh...

Seperti mana yg kita tau, la ni dok berlangsung perhimpunan agung umno... iskk.. x best kali ni sbb tun x dpt hadir atas sebab kesihatan dia tu... mudah2an tun dr mahathir cepat sembuh dan terus berjuang demi agama bangsa dan negara... kebelakangan ni, ramai di kalangan pemimpin kerajaan dan umno asyik mengkritik tun... apa salah tun? dia buat jenayah ke? aku saket hati bila mb kedah sendiri sanggup kutuk tun... aku x paham.. apa yg membuatkan semua org benci dekat tun... dulu dia dipuja dan dihormati.. tapi la ni dia dikeji... inikah balasan melayu? melayu sudah hilang adat... bila yg lama tidak dihormati hanya kerana ingin mengipas pungkoq yang baru...

Salahkah tdm untuk mengkritik kerajaan dlm isu2 spt jambatan bengkok, pemberian AP dan lain2 hal berkaitan? bukan nya dia mencaci, mencarut, menghina, mencuri, merompak, rasuah dan lain2 kejahatan.. bukan dia menghasut untuk megadakan demonstrasi... tun hanya membangkitkan isu melalui haknya sebagai seorang warganegara malaysia yg mempunyai hak untuk kebebasan bercakap... kenapa perlu beliau disekat? tiada langsung anasir2 luar atau jahat serta keganasan yg dianjurkan beliau... beliau hanya bertanya persoalan yg hanya perlu dijawab oleh kerajaan.. itu sahaja.. namun, bukan jawapan kepada persoalan yg diberikan, sbeliknya para menteri dan pak hangguk "saya sokong" asyik menghentam beliau.... kerajaan apakah ini? x dak teloq kah nak jawab persoalan yg dibangkitkan itu secara terang2an... selama ini, mereka hanya membuka mulut untuk memberikan alasan dan 'divert' isu tersebut kepada isu lain spt tun melampaui batas, khianat dan sebagainya...

Ingatlah wahai anak2 melayu sekalian, adat tidak mengajar kita untuk bersikap biadab dgn org yg lebih tua.. apatah lagi bekas "ayahanda" kita... tetapi kini.. anak2 di dalam umno itu sendiri kurang ajar.. spt ketua pemuda kedah yg meminta tun letak jawatan dan keluar parti.. untuk apa tun perlu berbuat demikian.. hang jgn igt hg jadi ketua pemuda kedah hg dah kuat.. dok tunjuk terer apa.. apa jasa hang kalau nak banding ngan tun? apa nombor keahlian umno hang kalau nak dbanding dgn tun yg nombor keahliannya 00000001 itu? apa sumbangan hg kepada parti yg telah dihidupkan kembali oleh tun slps krisis thn 87 yg salah seorang dr geng yg membawa masalah ialah Abdullah Ahmad Badawi sendiri? Soalan ini juga ditujukan kepada che det khalid yg haritu x dan-dan nak jadi MB kedah.. apa jasa hampa smp nak suruh tun diam, letak jawatn dan keluaq dr parti..

HAMPA MEMANG KORANG AJAQ !!! TAK RETI KENANG BUDI.. BODOH.. HANYA TAU BODEK SAJA.. BUTA KAYU.. HAMPEH.. TAKDAK TELOQ !!!

Sorry la.. kali ni post aku ada mcm politik sket.. tp bukan apa.. aku dah lama dah nak tulih menda2 ni.. cuma aku dok simpan saja selama ni... tapi bersempenan perhimpunan agung umno kali ni, biaq la aku ekspresikan apa yg terpendam slama ni.. aku tau, PAK LAH ada cara tersendiri, cuma Pak Lah ni sedikit ego.. tgk sajala ucapan dia dlm PAU 2006... byk guna kata ganti diri "saya".. patut guna la "kita".. dia guna "saya" seolah2 dia sorg saja buat gheja.. org lain x buat gheja... guna la kita... jgn rasa kuat sgt.. tau la jadi "Don Corleone" tp jgn la mcm tu... ingat2 sket.. org lain pon buat gheja jugak Pak Lah..

Disebalik bacaan2 ayat2 quran yg terdengar di PAU 2006 kali ni, biaq la pelaksanaan Islam itu betul.. bukan hanya sbg labelling atau branding semata2... la ni mcm2 leh jadi.. pakai tudung, bawah terbukak.. siswi tahfiz pon yg bertudung labuh pon ada kes yg dilaporkan gian seks... inilah akibat pelaksanaan Islam hanya labelling saja.. bila suruh pakai tudung pakai.. bukan niat nak tutup aurat, tp sbg lambang kepada "Islam Hadhari".. TAPI.. elok jugaklah pakai... lama2 kot sedaq la tujuan sebenar pakai tudung tu.. sama2 doa..

KEPADA PAK LAH, SILA BERFIKIR DENGAN LEBIH MANTAP.. JANGAN BERFIKIR DENGAN SINGKAT.. TERIMALAH KRITIKAN DR.MAHATHIR DENGAN TERBUKA, DAN SIASATLAH DAKWAAN2 TUN ITU... SELEPAS SEMUA ISU SUDAH TERJAWAB DAN SELESAI, BILA TUN PON BERSETUJU, INSYA ALLAH, KAMI AKAN KEMBALI MENYOKONGMU...

Ermm... stakat ni sajala kot aku nak menulih.. aku pon bukan reti sgt nak tulih2 bab politik ni.. sbb nak tulih2 politik ni kena ada strategi.. ni apa yg aku tulih cuma luahan hati aku.. nak kata aku tentang pak lah 100% tu x dak la... aku sokong mana yg benar... aku tentang mana yg batil... jika ada terasa aku aku tulih kali ni, aku mintak maap laa... harap2 semua dapat memahami kali ni... ok la nooo... anak cucu mintak maap... heheeh..

Selamat Bercuti :)

Wassalam...

PS:
*uih... ada org exam lama betoi.. isk isk.. sudah2 la exam tu.. mai cuti plak :P...
*Hidup Tun Mahathir !!!!!!!!!!!
*d i m a n a ? . . . -__-"

Comments

Popular posts from this blog

Sollu 'ala Rasulillah habibil Mustofa..... Maulidur Rasul S.A.W

Assalamualaikum... Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala alihi, wasohbihi wabarik 'alaih.. 12 Rabi'ul Awwal Tahun Gajah, lahirlah penghulu kita Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W.... Kita sebagai ummat beliau seharusnya mencuba untuk mencontohi akhlak dan budi pekerti beliau sebanyak mana yang kita mampu..... Hari ini 12 Rabi'ul Awwal 1433 Hijrah, kita memperingati hari kelahiran beliau sebagai bukti kita kasih dan cintakan beliau.... Dan untuk mencapai maksud kecintaan itu, kita hidupkanlah sunnah Rasulullah S.A.W sebanyak mana termampu dan yang boleh kita lakukan... Berselawatlah kepada  beliau, mudah-mudahan urusan kita dipermudahkan dunia dan akhirat... The Chosen One In a time of darkness and greed It is your light that we need You came to teach us how to live Muhammad Ya Rasool Allah You were so caring and kind Your soul was full of light You are the best of mankind Muhammad Khaira Khalqillah Sallu ‘ala Rasulillah, Hab

Lagu nie... hehee...

Salam... Minggu lepaih aku tgk citer apa tah nama dia kat tv1 tu.... alaa.. yg citer Minang tu... Nun disana cintaku kot tajuk dia.. (amboi tajuk..huhu..) hehee... menarik jugak cerita ni sbb depa cakap bahasa Minang... seb baik ada subtitle, paham la jugak kan... yg aku suka sket kt cerita ni adalah lagu tema dia.. hehe.. cam best saja dengaq walau aku x tau makna dia yg tersurat dan tersirat camtu... nih aku jumpa kat tenet lagu dia.. ada lirik asai dan transliterasi ke bahasa Melayu, tapi aku still x dpt tangkap makna tersirat dia... hehee.. meh kita dengaq sepam lagu ni... Mudiak Arau (Edited pada 1 Disember 2009 -- Link yang lama dah rosak.. hehe..) Anak urang sabuak andaleh yo mamak oi singgah ka rumah Si sutan mudo.. si sutan mudo Singgah ka rumah.. hai si sutan mudo.. si sutan mudo Bia habih hai bialah tandeh yo kanduang oi Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Indak dapek hai musim manyiang, ya tuan hai.. Musi

Setanggi Syurga..

Salam... Huhu..sebenaqnya dah lama nak post lagu nih...tp dok tangguh sbb ada problem ngan internet connection..dah terlajak sampai mlm minggu nih, meh aku cerita sket la kot.. Td kami pi main futsal..lawan ngan geng indon (geng mustapa)..huhu dan dgn bangganya, kami kalah..kekalahan tu 50 % mesti sbb aku...sbb time aku jd goal keeper tu la byk yg masuk..btw, x kisah sgt la..sbb tujuan kami ialah bersukan dan mengeluaqkan peluh..menyahut seruan kerajaan ntuk bersukan...suasana perlawanan berlangsung dgn penuh harmoni tanpa insiden yg x dingini..huhuhu... Dan mcm biasa, dah masuk minggu kedua nih, dah ada dah assignment...plg berat setakat ni ialah SE...kena buat summary drpd 3 artikel...huehuheue....nak kena baca byk dan paham baru bleh wat...so sok akan bermula la kot...dan yg lelain tu semua nak kena baca sebelum start plak klas isnin ni.. Ok, berbalik ke tujuan asal posting ni....Setanggi Syurga...masa memula dengaq, ingatkan 100% lagu cintan cintun...tp bila dah tgk lirik dia dan m