Skip to main content

Mode Raya? Mode Exam~!!

Salam..


Haaa... yeye~ dah lepas raya dah... ekeke.. so best ke lepas raya? errmm.. best sbb dpt duit raya.. best sbb dpt jumpa member² lama.. best sbb nak exam.. ooppss? best sbb nak exam? jgn dipercaya~ wakakakakaka.. tension sbb lepas raya je exam.. aku exam nyer start 31 hb.. yakni lusa.. ngehehehe.. dimulakan ngan subjek ethic, legal and professional issues.. gahahah~

Skang ni aku tgh stadi (wakaka.. kononnye laa.. isk isk).. tp ntahlah.. slow je.. ye laa.. suasana raya x abeh lagi.. ada member2 aku 4 hb baru exam, 6 hb baru exam.. leh la depa raya lama sket tp aku sempat raya 4 hari ja.. tu pon x puaih.. bukan apa, sbb ni mungkin last time aku raya sbg student, last time gak maybe dpt duit raya.. hahaha.. thn depan rasanya dah x rasa camni dah.. tp raya kali ni lain sket la... sbb dulu2 aku ni jenih jarang pi bejalan raya rumah org, tp kali ni camna tah.. telebih jalan plak.. pi merata...

Tambah plak haritu malam raya member2 skolah aku buat gathering.. bukak posa ramai2 kat nasmeer kulim.. perghh... ada yg x jumpa 3-4 thn tgk2 jumpa plak malam tu.. syahdunya.. best tgk member2.. ada yg dok blajaq lagi.. ada yg dah gheja.. dan ada plak aku dengaq cerita yg dah kawen.. wakakaka.. gila laaa.. awainya kawen.. nnt umoq 40 lebih dah bleh timang cucu.. ehehehe.. apa bleh buat, org kata kalo dah sampai seru kan.. huhu... pastu ada la kami dok sembang macam... org malam raya dok bertakbir, kami dok gebang.. tp x dak la smp lupa diri... dlm kui 9.30 aku pon mintak diri la... hehehe nak balik.. raya wei~~ hahaha~

Raya first plak, aku smayang raya kat surau taman aku.. time tu pon aku jumpa member2 taman.. lama x jumpa, x borak.. dulu aku cam segan.. tp la ni cam dah x segan.. smua aku salam.. depa pon dah besaq2 smua.. dah gheja dah semua.. aduhh syahdunya.... bersalam2an, bermaaf2an... smua skali aku salam... cam ada tanda2 jaa.. (tanda2 dah tua kot.. hahaha).. tp tu la kan, org kata makin tua ni makin berakai.. makin kita open nak sosial ngan semua org... lps smayang raya, aku truih balik penang.. hehe... pi melawat umah makcik2 aku.. duit raya pon byk la masuk... wakakaka... duit raya last kopet nih.. heheheheheh~ thn depan x dak depa nak bagi dah~ huhuhuhu~ sempat jugak aku melawat pusara nenda2 ku yg bersemadi.. ku cucuri al-fatihah moga mereka2 tenang di alam sana....

Yang pecah rekod kali ni ialah aku pi beraya rumah nayon ngan manja.. jauh tu.. hahaha.. sampai gak aku SP.. dah dekat 3-4 thn x pi SP walaopon SP tu x la jauh sgt dr Kulim tuh.. nak buat camna, aku bukan jenih jalan SP.. asyik turun Penang ja... ropa2nya x la jauh sgt SP... dlm masa 45 minit ja sampai.. mula2 pi raya rumah nayon.. pehtu truih pi raya rumah manja.. besaq jugak Taman Ria.. ingat nak pi rumah paan ngan jamal, tapi paan raya Tg Malim, rumah jamal plak aku x tau.. lg pon aku pi ngan Aiman.. Ekceli, Aiman mai raya umah tok dia kat Kulim.. dia pon singgah la rumah aku mai beraya... alang2 tu dia ajak pi raya umah nayon, aku apa lagi, truih pi laaa.. niatnya nak pi raya ketiga sbb manja buat open house aritu, tp dah alang2 aiman nak pi, aku temankan dia laa.... guhuhu~ so sampai la aku beraya kat SP.. ptg nya plak, miji mai rumah aku beraya.. huhu~

Lepas tu, raya ketiga kot aku pi raya ngan ilias, anas ngan azrul.. byk gak umah kami singgah.. smua sampai rumah, stok makan ja.. makan, makan dan makan... dpt gak la jumpak member2 lama yg mmg lama x jumpa.. hehehehehe~ kira beraya sampai malam la tp ada satu rumah tu aku x pi.. sbb dah malam.. segan ngat aih nak pi raya malam2 rumah org.. rumah pompuan la tu.. adeh.. mmg segan laa.. seb baik member aku yg aku tumpang pon sama.. segan.. so kami raya smp maghrib ja.. wakakakakaka... keesokan harinya, hari jumaaat tu aku pi beraya rumah sepol lps smayang jumaat.. hehehe.. sepol la ni berisi.. pipi comey cam pakai botox.. ngan putih merah dia.. apa lagi, aku x melepaskan peluang picit2 sket.. hisyam pon ada skali.. mcm2 la kami sembang petang tu...

So, aku balik mai uniten ni kira malam jumaat tu la.. gahahaha~ balik cam besa la nek ketapi.. sampai sabtu, lepak tidoq, td pagi pon tidoq dan la ni tengah dok menaip plak dah.. stadinya x plak lagi.. hehehe.. ni aku tunjuk sket jadual exam aku~

ni la jadual exam aku~~ KLIK la kalo nak tgk~

Huhu.. ni jadual latest.. seb baik x dak 2 exam sehari.. hari tu tgk ada 2 exam sehari.. ni x dak plak.. Alhamdulillah... huehueh.. tp yg aku gentar adelah exam MIT ngan SPM.. dua2 tu aku kureng sket... nak kena tumpu lebih.. tp sempatkah? siapa nak memberi semangat? Kerana Allah itu sudah pasti, ditambah restu ibu dan ayah.. Namun perlukah aku suntikan semangat dari pihak ketiga.. arghh.. otromen hanya bertahan dlm masa 3 minit sahaja lagi... atmosfera bumi yg tercemar menyesakkan dada otromen.. bbibibibibip... alahai pihak ketiga~~~~ aduhhh~~~~~~ arghhhH~~~...

Hehehe.. ni je la aku nak merepek.. ok la ek, bye.. slamat ari raya~

Wassalam...


ps : terubat sudah rindu di hati.. ubat? penawarkah? atau racun panahan yg berbisa? Wallahualam~

Comments

Popular posts from this blog

Sollu 'ala Rasulillah habibil Mustofa..... Maulidur Rasul S.A.W

Assalamualaikum... Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad, wa 'ala alihi, wasohbihi wabarik 'alaih.. 12 Rabi'ul Awwal Tahun Gajah, lahirlah penghulu kita Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W.... Kita sebagai ummat beliau seharusnya mencuba untuk mencontohi akhlak dan budi pekerti beliau sebanyak mana yang kita mampu..... Hari ini 12 Rabi'ul Awwal 1433 Hijrah, kita memperingati hari kelahiran beliau sebagai bukti kita kasih dan cintakan beliau.... Dan untuk mencapai maksud kecintaan itu, kita hidupkanlah sunnah Rasulullah S.A.W sebanyak mana termampu dan yang boleh kita lakukan... Berselawatlah kepada  beliau, mudah-mudahan urusan kita dipermudahkan dunia dan akhirat... The Chosen One In a time of darkness and greed It is your light that we need You came to teach us how to live Muhammad Ya Rasool Allah You were so caring and kind Your soul was full of light You are the best of mankind Muhammad Khaira Khalqillah Sallu ‘ala Rasulillah, Hab

Lagu nie... hehee...

Salam... Minggu lepaih aku tgk citer apa tah nama dia kat tv1 tu.... alaa.. yg citer Minang tu... Nun disana cintaku kot tajuk dia.. (amboi tajuk..huhu..) hehee... menarik jugak cerita ni sbb depa cakap bahasa Minang... seb baik ada subtitle, paham la jugak kan... yg aku suka sket kt cerita ni adalah lagu tema dia.. hehe.. cam best saja dengaq walau aku x tau makna dia yg tersurat dan tersirat camtu... nih aku jumpa kat tenet lagu dia.. ada lirik asai dan transliterasi ke bahasa Melayu, tapi aku still x dpt tangkap makna tersirat dia... hehee.. meh kita dengaq sepam lagu ni... Mudiak Arau (Edited pada 1 Disember 2009 -- Link yang lama dah rosak.. hehe..) Anak urang sabuak andaleh yo mamak oi singgah ka rumah Si sutan mudo.. si sutan mudo Singgah ka rumah.. hai si sutan mudo.. si sutan mudo Bia habih hai bialah tandeh yo kanduang oi Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Hati den kanai.. hai kaba'a juo.. kaba'a juo Indak dapek hai musim manyiang, ya tuan hai.. Musi

Setanggi Syurga..

Salam... Huhu..sebenaqnya dah lama nak post lagu nih...tp dok tangguh sbb ada problem ngan internet connection..dah terlajak sampai mlm minggu nih, meh aku cerita sket la kot.. Td kami pi main futsal..lawan ngan geng indon (geng mustapa)..huhu dan dgn bangganya, kami kalah..kekalahan tu 50 % mesti sbb aku...sbb time aku jd goal keeper tu la byk yg masuk..btw, x kisah sgt la..sbb tujuan kami ialah bersukan dan mengeluaqkan peluh..menyahut seruan kerajaan ntuk bersukan...suasana perlawanan berlangsung dgn penuh harmoni tanpa insiden yg x dingini..huhuhu... Dan mcm biasa, dah masuk minggu kedua nih, dah ada dah assignment...plg berat setakat ni ialah SE...kena buat summary drpd 3 artikel...huehuheue....nak kena baca byk dan paham baru bleh wat...so sok akan bermula la kot...dan yg lelain tu semua nak kena baca sebelum start plak klas isnin ni.. Ok, berbalik ke tujuan asal posting ni....Setanggi Syurga...masa memula dengaq, ingatkan 100% lagu cintan cintun...tp bila dah tgk lirik dia dan m