Wednesday, October 05, 2005

1 Ramadhan 1426

Assalamualaikum...

Ohh....hari ini telah bermulalah bulan yg penuh kerahmatan dan keberkatan..bulan keampunan..bulan untuk berpesta ibadah...Inilah Ramadhan Al-Mubarak, bulan di mana umat Islam diwajibkan untuk berpuasa, bagi menunaikan rukun Islam yg ketiga. Alhamdulillah, diberi jugak kesempatan untuk aku pada tahun ini untuk merasai, sekurang-kurangnya sehari di bulan Ramadhan...entah esok ade ke tidak, Wallahualam....

Hari ini dimulakan dgn bersahur beramai-ramai...huhu..aku ikut geng mon, nuar, m@m, mibu, mirul, jijy dan gak membe yg lain, pi merempit makan kat d' limau nipis..huhu kami gerak kul 4, hehe so aku bgn kul 3.30 pagi...wakakak..sejuk x ingat..hooho.. lps tu kami pon pi le kat situh...smp situ, duk jap trus pesan makanan.. memula kami semu apesan nasi gorang..huhu...sekali brader tu ckp, nasi dah abis plak..adeh, seb baik dier kasitau cepat..hehe..mau x mau, terpakse le pesan mee goreng ngan te tarik..ahaha...

Huhu...dah lps tu, time nak berbukak lak... aku gi pasar ramadhan kat pkns bangi tuh... huhu... pi tumpang keta nazry.. sekali ujan daa... adeh... terase la kurang best nye tu... dugaan hari pertama puase..huhu.. time kmi smp tu ujan agak kuat.. nekad, kami lari pi duk bwh kemah org dok juai tu.... huhu..tunggu sereyat sket, baru pi beli makanan.. tu pon, ujan agak kasq jugak.. hehe.. redah je la labuu... aku beli nasi ayam goreng ngan roti john + air jagung.. ehehe.. mahal siot derang jual.. ape ntah.. hehe :p

Hehe.. ni kot nak tulis smepena Ramadhan ni... so nak ucap sape yg bace nih, Selamat Menunaikan Ibadah Puasa, puase tau..jgn x puase.. :P dan gak ,selamat stadi buat bebudak uniten..huhu..dah nak final dah..sat jaa sem ni rasa..huhu... good luck to u all... :D

Ok la ek, ni je la...

Wassalam..

Ya Allah, permudahkanlah segala urusan buat kami...tunaikanlah hajat yg tersurat dan tersirat di dlm hati kami...hanya Engkau lah tuhan kami, Ya Allah..hanya Engkaulah Tuhan, yg berkuasa ke atas segala-galanya..dgn rahmat-Mu, ampunilah kami Ya Allah...Kurniakanlah kpd kami, kebahagiaan di dunia dan Akhirat...Aminn..

No comments: